Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 19: Vil du være med til at drive og koordinere udviklingen af den internationale gældsinddrivelse?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en stærk koordinator og facilitator af processer og udviklingsopgaver? Motiveres du af at samarbejde på tværs af organisationen og vil du være med til at understøtte ledelsen i et af Gældstyrelsens fagområder? Så kan det være dig, vi søger i Borgere, styring og proces, udland, i Gældsstyrelsen.

Internationalt perspektiv og mange berøringsflader
Vores opgave er at understøtte opgaveløsningen for enheder, der varetager opgaven med at inddrive gæld fra skyldnere bosiddende i udlandet. På samme måde hjælper vi myndigheder i andre lande med at inddrive gæld i Danmark og sikrer dermed at udlandsområdet er en integreret del af Gældsstyrelsen.

Du bliver en del af et kontor med en bred opgaveportefølje og hvor fagligheden og en løsningsorienteret tilgang prioriteres højt. Vi arbejder bl.a. med:

  • afklaring af faglige og juridiske problemstillinger i forhold til inddrivelse på tværs af landegrænserne
  • udarbejdelse af bidrag til notater og høringssvar i forhold til international inddrivelse
  • bidrag til udarbejdelse og vedligeholdelse af procesgrundlaget i tæt samarbejde med driftsenheder
  • prioritering og driftsstyring af styrelsens indsatser på udlandsområdet
I kontoret arbejder vi mod fælles mål, og har blik for hinandens styrker og kompetencer. Drøftelser og sparring i forhold til hinandens opgaver er derfor en naturlig og forventelig del af hverdagen. Vi er ambitiøse, tager ansvar for vores opgaver og søger gerne nye løsninger, hvor det giver mening.

Du får en central rolle i udviklingen af området og understøttelse af områdets ledergruppe
Gennem tæt samarbejde med ledergruppen og øvrige interessenter kommer du til at arbejde med planlægning, koordinering og opfølgning af opgaver og udviklingsinitiativer for fagområdet.

Dine konkrete opgaver vil særligt have fokus på at:

  • koordinere og drive projekter og udviklingsopgaver
  • facilitere møder, workshops og processer
  • sekretariatsbetjening af ledergruppen, herunder også strukturere og følge op på sager til ledelsen
Vi ser gerne, at du:

  • arbejder vedholdende og er god til at strukturere, planlægge og eksekvere.
  • har gode kommunikationsevner og trives både med selvstændige opgaver ligesom arbejdet i teams falder dig naturligt.
  • har en løsningsorienteret tilgang til komplekse opgaver og er nysgerrig efter at skabe en helhedsforståelse, som du bringer i spil i opgaveløsningen.
  • har lyst til at opbygge en stor faglighed inden for området og har en interesse i at forstå detaljerne, ligesom du har fokus på at løsningerne skal kunne leve i praksis.
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, vi forestiller os umiddelbart, at du kommer med en relevant videregående uddannelse. Det kan dog også være din erfaring som gør at du er den rigtige til jobbet.

Din nye arbejdsplads
Vi søger én ambitiøs og dygtig medarbejder til en stor og vigtig opgave, som kræver engagement og indsats. Derfor forsøger vi at sætte rammerne for et godt arbejdsliv med en personalepolitik, der bl.a. sætter fokus på gode kolleger, fleksibilitet, kompetenceudvikling, samarbejde og mangfoldighed. Samtidig er det vigtigt, at du kan se dig selv i vores kultur, som er båret af ordentlighed og ansvarlighed.

Du får udviklingsmuligheder i hele landet og i en organisation, hvor der er rig mulighed for sparring og udfordrende arbejdsopgaver. Derudover et stærkt fagligt miljø, en arbejdsplads med fokus på samarbejde og nærværende ledelse.

Selvstændig planlægning, struktur og samarbejde er en forudsætning for arbejdet, især når presserende indkomne opgaver gør at dagens planlagte opgaver får en ændret prioritet eller ansvarlig person.” – siger Camilla Christiansen, Chefkonsulent i Borgere, styring og proces, udland.

Du bliver mødt med en uformel omgangstone med plads til et godt grin. Vi prioriterer også det sociale fællesskab på jobbet og i fritiden. Vi har højt til loftet og i kontoret er vi for tiden ni engagerede kollegaer med forskellige faglige baggrunde og anciennitet. Så du får dygtige og glade kollegaer, der glæder sig til at møde dig og lære fra sig.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 27. september 2023 kl. 12.00. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Heidi Bendixen på telefon 7238 9736.

Vi forventer at afholde første runde samtaler i uge 41. Hvis du går videre, skal du afsætte tid til udfyldelse af en personprofilanalyse samt en logisk test inden anden runde samtale, som løber i uge 43

Der vil forud for ansættelsen foretages et restancetjek, for så vidt angår restancer til det offentlige samt blive indhentet en straffeattest og referencer.

Forventet tiltrædelse 1. januar 2024 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Teglgårdsparken 19, 5500 Middelfart.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 19, Teglgårdsparken 19, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172363&DepartmentId=9412&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5908677

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet