Processtærke profiler med juridisk snilde til ledelsesbetjening

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af en dagligdag fyldt med spændende og mangeartede opgaver? Brænder du for at yde god understøttelse til ledelsen, og har du juridiske kompetencer, procesforståelse og interesse for kvalitet i besvarelser til f.eks. vores presseafdeling og Skatteforvaltningens departement? Så er du måske vores kommende kollega.

En spændende og travl hverdag
Du får en spændende og udfordrende hverdag i en travl organisation. Her er engagement og sans for kvalitet omdrejningspunkt for løsningen af en vigtig samfundsopgave – nemlig at sikre, at så mange som muligt betaler deres gæld til det offentlige. Hos os får du mulighed for at udfolde din organisatoriske forståelse og sætte dine kompetencer i spil, ligesom du vil arbejde tæt på underdirektøren for fagområdet Virksomheder og den øvrige ledergruppe.

Du får mulighed for at bidrage til en bred vifte af opgaver i et dynamisk styrings- og proceskontor. Politisk forståelse og samarbejde på tværs i Gældsstyrelsen og med Skatteforvaltningens departement er nøglen til at finde de gode løsninger. Du vil både være involveret i aktiviteter med koordinering af og opfølgning på bestillinger på tværs af fagområdet samt bidrage til løsningen af forskellige forvaltningsretlige problemstillinger i tæt sammenhæng til vores processer.

Lidt om os
I Gældsstyrelsen tilbyder vi et meningsfuldt og udviklende arbejde med stor bevågenhed både politisk og i offentligheden. Hos os i fagområde Virksomheder, er det inddrivelse hos selskaber og personligt ejede virksomheder, der er i fokus.

I vores Styrings- og Proceskontor understøtter vi den strategiske udvikling af fagområdet og fungerer som sekretariat og ledelsesstøtte for underdirektøren og ledergruppen ift. daglig drift og strategisk udvikling. Vi arbejder med styring og planlægning samt at koordinere og være udførende på tværgående opgaver for hele fagområdet. Vi er den primære indgang til fagområdet for den øvrige organisation, og vi gør os umage i den løbende koordinering på tværs af organisationen.

Vi er et team, der løfter i flok og griner med hinanden. Kontoret består af 13 medarbejdere, der varetager en bred portefølje af opgaver, som ikke nødvendigvis har sammenfald. Men når opgaverne kalder på det, så hjælper vi hinanden og samarbejder på tværs.

Opgaverne i Styrings- og Proceskontoret spænder bredt. Du får en afvekslende hverdag og berøring med en bred vifte af samarbejdspartnere både internt i fagområdet, på tværs af organisationen og med eksterne interessenter. Her er engagement og høj kvalitet omdrejningspunktet for opgaveløsningen.

  • Dine primære arbejdsopgaver vil bl.a. være:
  • Koordinering af og opfølgning på bestillinger på tværs af Fagområde Virksomheder
  • Juridisk sammenskrivning af bidrag på tværs af fagområdet Virksomheder
  • Betjening af dialogfora med eksterne deltagere
  • Understøtte fagområdet med opdaterede og relevante processer
Vi kan tilbyde udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse, og du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger samt stor faglig sparring. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på udvikling, god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.

Forretningsorienteret med sans for jura
Du har en relevant videregående uddannelse som f.eks. cand.jur., cand.scient. pol. eller tilsvarende samfundsfaglig uddannelse. Det er en fordel, hvis du har erfaring med eller kendskab til inddrivelsen. Du har stor interesse og forståelse for arbejdet i en politisk organisation, ligesom du motiveres af at skabe struktur, overblik og fremdrift i en travl hverdag.

Du tager ansvar for dine opgaver og følger dem til dørs. Du kan både samarbejde tæt med dine kollegaer, men også selv tage ansvar for planlægning og gennemførelse af opgaver og initiativer. Du lader dig ikke slå ud af uforudsete forhindringer eller ændringer i dine opgaver, og du formår at bevare overblikket i en til tider uforudsigelig og travl hverdag.

Vi lægger vægt på stærke samarbejdsevner, gode sociale kompetencer, fleksibilitet og en struktureret tilgang til opgaveløsningen.

Fokus på udvikling og det gode fællesskab
Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Det er vigtigt for Gældsstyrelsen, at sikre løbende forventningsafstemning i forhold til opgaver, adfærd og udvikling generelt, hvorfor vi har stort fokus på medarbejdernes performance og trivsel. Du vil opleve løbende opfølgning og sparring via 1:1-samtaler mellem leder og medarbejder ift. at gribe de udviklingsmuligheder, der byder sig. Den løbende sparring via 1:1-samtaler og løbende trivselsmålinger, bruger vi til at sætte fokus på den kultur, vi ønsker at fremme. På den måde hjælper vi hinanden til at blive bedre og til at dyrke arbejdsglæden.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest 27. marts 2024. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Iben von Hallas på telefon 7238 6452.

Vi forventer at gennemføre de første samtaler den 9. og 11. april 2024. Evt. anden samtale bliver i uge 16. Hvis du går videre til anden samtale, kan der eventuelt indgå en personprofilanalyse samt en logisk test.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi en straffeattest samt referencer. Forud for ansættelse i Gældsstyrelsen foretager vi altid restancetjek for så vidt angår gæld til det offentlige.

Tiltrædelse pr. 1. juni eller efter individuel aftale.  

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Teglgårdsparken 99, 5500 Middelfart.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 99, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6010598

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet