BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at skabe og udvikle Gældsstyrelsens eksterne kommunikation til borgere og virksomheder på alle platforme? Kender du arbejdsgangene i en politisk styret organisation, og kan du formidle komplekse og indviklede budskaber, så de går klart og tydeligt igennem til modtageren? Så har du nu muligheden for at prøve kræfter med souschefopgaver i et fagligt stærkt team.
Gældsstyrelsen skal sikre, at så mange som muligt betaler deres gæld til det offentlige. De penge, der kommer ind, bidrager til det danske velfærdssamfund. Vi er derfor på udkig efter en stærk kommunikationsfaglig profil, der vil blive en del af et velfungerende og professionelt team, hvor man vil kunne medvirke til at realisere de kommunikative mål og strategier, der er fastsat af direktionen.
I den faglige souscheffunktion vil du i fagområdet Borger- og virksomhedskontakt arbejde tæt sammen med styrelsens presseenhed og øvrige kommunikationskontorer. Din hverdag vil have Gældsstyrelsens eksterne kommunikation i fokus, hvor du bl.a. får følgende opgaver:
- Være kontorets faglige fyrtårn, der sætter ambitionerne højt og sikre sammenhæng mellem kommunikationskanalerne
- Medvirke til udarbejdelse af og implementere Gældsstyrelsens strategier og ambitioner på kommunikationsområdet.
- Håndtere bestillinger fra direktion, departement, styrelsens fagområder samt eksterne interessenter, hvor du fx skal indsamle og strukturerer kontorets eller stabs tilbagemelding
- Derudover vil der forekomme ad hoc-opgaver af forskellig karakter
Om dig
Vi leder efter dig, der har erfaring med eller snust til rollen som faglig leder eller souschef i en kommunikationsafdeling – gerne i en politisk styret organisation. Du har en videregående uddannelse, gerne som cand.comm. eller journalist. Du har både god samfunds- og organisationspolitisk forståelse samt fornemmelse for de politiske processer og forholdet mellem styrelse og departement.
Helt konkret ser vi gerne, at:
- Du har erfaring med udvikling, implementering af kommunikationsstrategier og formår at skabe fremdrift.
- Du drives af at prøve kræfter med souschefopgaver og understøtte din leder i forhold til personaleledelse på det faglige niveau
- Du er grundig og går systematisk samt detaljeorienteret til dine arbejdsopgaver
- Du er visionær og evner at sætte en strategisk retning og omsætte den til kommunikation, der gør en forskel i praksis.
Du har en skarp analytisk sans, da du hurtigt skal kunne forstå og formidle det centrale i komplekse problemstillinger. Det er derfor også vigtigt, at du har gode skriftlige kompetencer, hvor du hurtigt kan skære budskaber og tekst til formålet.
Du er god til at samarbejde, koordinere og skabe gode processer og løsninger i et komplekst politisk miljø, der er præget af korte deadlines, forskellige opgavetyper og mange samarbejdsflader. Du er dygtig til at navigere i en politisk ledet organisation, og kan samspillet mellem politik og kommunikation til fingerspidserne og er i stand til at bevare overblikket i svære situationer.
Om os
I fagområdet borger- og virksomhedskontakt arbejder vi ihærdig på at implementere gældsstyrelsens nye forretningsstrategi, der på det kommunikative plan skal arbejde i retning af en proaktiv og forståelig kommunikation rettet mod borgere og virksomheder, herunder breve, web og SoMe.
Enheden består af fem medarbejdere samt en kontorchef der er daglig leder af kontoret. Vi er en god blanding af kommunikationsprofiler som arbejder teambaseret, og er kendetegnet af en uformel omgangstone, høj faglighed, og at vi er gode til at inddrage hinanden og sparre om opgaver og arbejdsgange.
Organisatorisk er vi en del af fagområde på godt 250 personer. Teamet Ekstern kommunikation har til huse i Teglgårdsparken i Middelfart.
Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi ser frem til at modtage din ansøgning sammen med CV, eksamenspapirer og evt. yderligere materiale senest søndag den 05. november 2023 via linket ”Søg stillingen”.
Har du spørgsmål til stillingen eller processen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Michael Olsen på 72 37 85 14.
Vi forventer at afholde 1. samtaler torsdag den 9. november og 2. samtaler torsdag den 16. november 2023.
Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer, og der vil blive foretaget restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Ansættelse vil være pr. 1. januar 2024 eller efter nærmere aftale.
Dit arbejdssted er Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Middelfart Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5928689