BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kunne du tænke dig et bredt samarbejde på tværs Gældsstyrelsen og de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen? Trives du med en afvekslende hverdag med alsidige opgaver? Er du serviceminded, omhyggelig og struktureret, og motiveres du af at få ting til at ske – så er det måske dig, vi har brug for i Kontrol og revision.
Sammen om en vigtig opgave
I Gældsstyrelsen er vi med til at sikre, at borgere og virksomheder betaler deres gæld til det offentlige. Vi samarbejder også med de offentlige kreditorer om at forebygge, at ny gæld opstår. Vi bestræber os altid på at kombinere den højeste faglighed med den største forståelse for menneskers omstændigheder. Vi løfter en vigtig samfundsopgave, der handler om at inddrive mest mulig gæld til fællesskabet.
En bred rolle i tæt samspil med resten af styrelsen
I Kontrol og revision har vi bl.a. ansvar for koordinering og kvalificering af de revisioner og undersøgelser, som Folketingets Ombudsmand, Rigsrevisionen og Borger- og retssikkerhedschefen foretager af styrelsen. Som medarbejder i kontoret får du en afvekslende hverdag med alsidige opgaver inden for en bred vifte af styrelsens fagområder. Derudover vil der også være mulighed for at arbejde med risikostyring, intern kvalitetssikring og informationssikkerhed – alt efter kompetencer og interesser – og dermed få viden og kompetencer inden for andre styringsdiscipliner.
Du vil få et bredt samarbejde med resten af styrelsen og de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen. Skal vi sætte lidt flere ord på opgaverne, så er her de gennemgående, der vil fylde mest for dig:
- Koordinering af revisioner og undersøgelser fra Rigsrevisionen, Folketingets Ombudsmand, Borger- og retssikkerhedschefen samt Koncernrevision
- Planlægning af møder samt indhentning og kvalitetstjek af materiale
- Udarbejdelse af besvarelser
- Opfølgning på anbefalinger
- Besvarelse af bestillinger fra departementet, direktionen mv.
- Koordinering med øvrige styrelser og Skatteministeriets departement.
Nysgerrig og samarbejdsorienteret profil med hang til detaljen
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse eller anden relevant baggrund – gerne kombineret med erfaring inden for revision og ledelsesbetjening. Det er et plus, hvis du har erfaring fra en politisk ledet organisation, f.eks. et ministerium, en kommune, en styrelse eller en interesseorganisation.
For at få succes og trives i stillingen lægger vi vægt på, at du:
- Hurtigt formår at sætte dig ind i nye områder og problemstillinger
- Er nysgerrig og ofte undrer dig
- Evner at omsætte komplekse budskaber til et let forståeligt sprog i skriftlige produkter
- Kan se det store billede samtidig med, at du også kan grave dig ned i detaljerne
- Er god til at samarbejde på tværs – både internt i styrelsen og med eksterne samarbejdspartnere.
Et team der løfter i flok og griner med hinanden
Du bliver en del af Gældsstyrelsens kontor for Kontrol og revision, hvor vi er 10 medarbejdere, der varetager en bred portefølje af opgaver. I dagligdagen prioriterer vi at sparre med hinanden for at sikre den gode vidensdeling. Vi er et ambitiøst og fagligt stærkt kontor, der bliver motiveret af at hjælpe hinanden og levere gode resultater til tiden.
Vi er også et kontor, der griner med hinanden, har en høj grad af fleksibilitet og trives i hinandens selskab.
Kontoret er lokaliseret i Roskilde og Middelfart.
Inge Dyrbye, som vil være en af dine kommende kollegaer, fortæller: ”Vi har spændende opgaver og masser af udfordringer, hvor vi får mulighed for at bruge vores forskellige kompetencer – både sammen og hver for sig. Vi bruger hinanden til sparring i både stort og småt, og vi sikrer det sociale sammenhold med hyppige "tjek-ind", hvor vi både får vendt faglige emner og sikrer at dagene starter med godt humør.”
Med fokus på udvikling og godt fællesskab
Det er vigtigt for os, at vi løbende har gode forventningsafstemninger i forhold opgaver, adfærd og udvikling generelt, hvorfor vi i Gældsstyrelsen har stort fokus på medarbejdernes performance og trivsel. Vi har løbende opfølgning og sparring via 1:1 samtaler mellem ledere og medarbejdere med fokus på at gribe de udviklingsmuligheder, der byder sig. Vi har også løbende trivselsmålinger, som et led i vores store fokus på den kultur, vi ønsker at fremme. Vi hjælper hinanden til at blive bedre, og vi dyrker arbejdsglæden. For os er det nøglen til et udviklende arbejdsliv i trivsel.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi ser frem til at modtage din ansøgning sammen med CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale senest den 8. januar 2023 via linket "Søg stillingen". Vi forventer at afholde samtaler i uge 2 og 3. Der kan indgå en logik-og personanalyse i forbindelse med ansættelsesforløbet.
Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Christina Skagen 72370920, chefkonsulent Inge Dyrbye på 72370921 eller kontorchef Louise Nonnemann på 72371634.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Forud for ansættelse foretager vi restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige, og der vil blive indhentet straffeattest.
Tiltrædelse vil være pr. 1. marts 2024 eller efter nærmere aftale.
Arbejdsstedet vil være Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart eller Universitetsvej 2, 4000 Roskilde.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Middelfart Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961734