Teamleder til planlægning og bæredygtig byudvikling i Middelfart Kommune

dato

Vil du stå i spidsen for et stærkt planfagligt team i en kommune i vækst, hvor bæredygtighed og cirkularitet er en integreret del af byudviklingen?

I Middelfart Kommune har vi altid mange spændende udviklingsopgaver i spil – store som små. Vi sætter en ære i at udvikle vores byer og lokalsamfund på en bæredygtig måde, hvor både klimaaftryk, bykvalitet og det bevaringsværdige er i fokus. Vi har store ambitioner for fremtidens byudvikling og står samtidig med en række konkrete planer, der skal realiseres. Derfor søger vi nu en teamleder til vores Planteam – en leder, der kan skabe retning, motivere medarbejderne og sikre fremdrift i opgaverne.

Om jobbet
Som teamleder for Planteamet får du ansvaret for 11 kompetente medarbejdere med bred faglig baggrund – fra nyuddannede til meget erfarne planlæggere. Teamets opgaver spænder over tre hovedområder:

  • Udarbejdelse af lokalplaner – både lokalplaner for kommunalt ejede arealer og lokalplaner i samarbejde med private bygherrer/projektudviklere
  • Udvikling og implementering af byudviklingsprojekter – bl.a.: Falstersvejkvarteret, Trådværket, Naturbyen, Mulighedernes Middelfart og Middelfart Ø – og et sjette projekt er på vej
  • Bevaring af kulturarven – herunder byfornyelse og administration af bevarende lokalplaner, hvor vi arbejder med at sikre og udvikle det bevaringsværdige i vores bymiljøer og bygninger

Derudover arbejder vi bl.a. med kommuneplanlægning, planforespørgsler, udvikling af bymidten og meget mere. Du vil også, som leder, skulle bidrage til Byrådets kommende arbejde med en arkitekturstrategi og være med til at omsætte strategien til et konkret, operationelt værktøj for fremtidens byudvikling.

Stillingen indebærer tæt samarbejde med andre teams/afdelinger – særligt byggesagsteamet, da lokalplanerne skal realiseres her. Samtidig er dialogen og kommunikationen med borgere, virksomheder og politikere også en helt central del af dine arbejdsopgaver. Du vil referere til direktøren for Klima, Teknik og Miljø og indgå i forvaltningens ledergruppe, hvor vi bl.a. samarbejder om et udviklingsprojekt i forvaltningen ”Sammen om opgaven” med fokus på at styrke det tværgående samarbejde og udvikle medarbejderne til at være mere faciliterende og beslutningskompetente. Vi har også et særligt fokus på at arbejde med klima og bæredygtighed som en naturlig del af alle vores opgaver og indsatser.

Om dig
Vi søger en leder, der både kan sikre et godt arbejdsmiljø, en effektiv drift og sætte en tydelig strategisk retning for arbejdet. Vi forestiller os, at du:
  • Har erfaring med ledelse og er en nærværende leder, der skaber trivsel,motivation og faglig udvikling hos dine medarbejdere
  • Har faglig indsigt i planlægningsområdet og gerne en relevant uddannelse som arkitekt, ingeniør, landinspektør eller tilsvarende
  • Evner at skabe ejerskab og engagement gennem tydelig kommunikation og inddragelse
  • Vægter samarbejde på tværs af organisationen som en forudsætning for at lykkes
  • Vægter samarbejde med eksterne interessenter fx Lokaludvalg og bygherrer
  • Har blik for digitale muligheder, særligt i forhold til at optimere driften og sikre effektiv afvikling af sager
  • Har erfaring fra en politisk ledet organisation og kan bidrage til den politiske betjening – herunder deltagelse i udvalgsmøder

Vi tilbyder
  • Et lederjob med stort ansvar og mulighed for at præge udviklingen i en kommune i vækst
  • Et velfungerende team af dygtige medarbejdere med høj faglighed og diversitet
  • En arbejdsplads med fokus på trivsel, samarbejde og faglig udvikling
  • En uformel tone, kort vej fra idé til handling – og et arbejdsfællesskab, hvor vi gerne griner sammen
  • Fleksible rammer, herunder mulighed for hjemmearbejde, dog med forventning om tilstedeværelse i starten af ansættelsen

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fastansættelse med start hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesforhold efter overenskomst.
Ansøgningsfristen er 1. oktober. 1. samtale afholdes den 6. oktober og 2. samtale afholdes 9. oktober. Mellem samtalerne vil du skulle igennem en personlighedsprofil, som du får feedback på inden 2. samtale.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Christina Føns på tlf. 20 47 35 63.

Bliv en del af vores engagerede team og vær med til at gøre en forskel!
Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads med et sundt arbejdsmiljø, god ledelse og mange muligheder for udvikling. Med afsæt i vores livsfasepolitik vil vi gøre vores for at imødekomme dine ønsker og behov. Vi er en kommune, hvor der ikke er langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk

Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på www.opdagmiddelfart.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Plan og bygningsafdelingen, Nytorv, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-10-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b176f96d-44aa-4c8b-972e-899ae54ff159

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet