BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du blik for, hvordan forskellige typer formidling kan hjælpe borgere og virksomheder med at forstå og betale deres gæld til det offentlige? Er du god til at samarbejde, drive processer frem og tilegne dig ny viden inden for et komplekst område? Så er det måske dig, vi har brug for i en stilling med fokus på målrettet og sammenhængende ekstern kommunikation i Gældsstyrelsen.
Du elsker både processen og produktet
Vi søger en struktureret og strategisk tænkende kommunikationsgeneralist, der bidrager til ekstern kommunikation af høj kvalitet med holdbare planer og gode produkter. Du kan lide at have mange og forskelligartede opgaver inden for hele kommunikationsområdet og trives med at give sparring til og samarbejde på tværs af fagligheder og fagområder.
Din primære opgave består i at planlægge strategiske kommunikationsforløb. Du har derfor en stærk analytisk sans og kan gennemskue opgaver med høj kompleksitet. Evner, som du omsætter til detaljerede og målgruppebestemte kommunikationsplaner for større politiske initiativer eller driftsindsatser. Samtidig kan du også sætte dig til tasterne og formulere alt fra en afrapportering til departementet til en vejledningstekst til hjemmesiden.
Du skal trives med at være opsøgende og selv drive processer og projekter. Dit fokus er på at sikre sammenhænge på tværs af kanaler, når du tilgår dine opgaver med et digitalt mindset og med fokus på effekt og brugerrejser.
Et kommunikationskontor med store ambitioner
Stillingen er placeret i kontoret Ekstern kommunikation i fagområdet Borger- og virksomhedskontakt. Kontoret består af seks medarbejdere og en kontorchef og arbejder blandt andet med breve, hjemmesidevejledning, digitale løsninger, kommunikationsrådgivning, webtilgængelighed og kommunikationsplanlægning. Vi regner med at forstærke holdet i Ekstern kommunikation i den kommende tid.
Vi har en uformel omgangstone på kontoret og prioriterer at spise frokost sammen. Samtidigt er vi ambitiøse og vil gerne se, at der kommer resultater ud af at gå på arbejde. Det betyder, at vi sparrer om opgaverne og finder løsninger i fællesskab.
Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Er det dig, vi er på udkig efter?
Vi forestiller os, at du har en kommunikationsfaglig eller samfundsvidenskabelig baggrund. Du skal kunne nyttiggøre din faglige baggrund og dine +5 års erfaringer fra en større organisation eller et bureau, hvor du har stiftet bekendtskab med mange forskellige opgaver.
Du er god til at formulere komplekse problemstillinger med tal og regler i et let og klart sprog.
Endeligt forudsætter stillingen, at du har politisk flair og gode samarbejdsevner.
Som person er du positiv, nysgerrig, åben og god til at skabe relationer. Du kan begå dig i en stor organisation, hvor der kan være mange og forskelligartede holdninger til de ting, du leverer. Du tager udfordringen op, når løsningen ikke ligger lige for, og processen ikke er skåret ud på forhånd. Og så kan du sikre fremdrift i en proces med mange involverede ved at være pragmatisk og tænke i konkrete løsninger.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 26. februar 2024. Spørgsmål besvares gerne af fg. kontorchef Regitze Tilma på telefon 72 37 91 03.
Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 10 og evt. 2. samtaler i uge 11. Der kan indgå en logik- og personanalyse samt en faglig case i forbindelse med samtalen. Tiltrædelse forventes senest den 1. maj 2024 eller efter nærmere aftale.
Du vil skulle opgive mindst to referencer, ligesom der forud for ansættelsen vil blive indhentet straffeattest og foretaget restancetjek for så vidt, angår restancer til det offentlige.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted er Teglgårdsparken 103, 5500 Middelfart.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Middelfart Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 103, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5990927