Specialister til Enterprise Risk Management, informationssikkerhed og eksekvering på forretningsstrategi

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sætte dagsordenen for det fremtidige arbejde med organisering og styring af risikostyringen i Gældsstyrelsen? Trives du med rådgivning og udvikling, og vil du gerne have en stor samarbejdsflade med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen? Så er det måske dig, vi søger som ny medarbejder i Gældsstyrelsens kontor for Kontrol og revision.

Vi styrker vores risikostyring
Vi styrker vores risikostyring, så teamet fremadrettet kommer til at bestå af 5-6 medarbejdere. Opgaverne spænder bredt, men teamets hovedopgaver er risikostyring, herunder informationssikkerhed, beredskab, og sikre et effektivt kontrolmiljø. Ud over drift af nuværende risikostyring arbejder teamet med at forbedre og udvikle risikostyringen, så vi kan få udbygget vores kompetencer, processer og værktøjer. Målet er at risikostyring bliver en naturlig del af de ledelsesmæssige beslutninger og understøtter Gældsstyrelsen med at nå sine strategiske målsætninger.

Vi søger to medarbejdere til vores opgaveportefølje. Afhængig af dine kompetencer og interesser vil du få mulighed for at bidrage til vores arbejde med at:

  • videreudvikle den samlede risikostyring i styrelsen, herunder at sikre at styrelsens risikobillede er opdateret og relevant for ledelsen
  • rådgive om og understøtte arbejdet med at identificere risici og etablere effektive kontroller
  • monitorere kritiske brugeradgange
  • rådgive om informationssikkerhed, herunder at understøtte og sikre styrelsens efterlevelse af ISO27001, at rådgive om fx phishing og gennemføre awarenes-kampagner mv.
  • vedligeholde og udvikle beredskabet i Gældsstyrelsen i form af styrelsens beredskabsplan, awarenes og øvelsesplanlægning.
Du får stor indflydelse på koordineringen og tilrettelæggelsen af dine opgaver. Samtidig bliver du en del af et team, hvor vi bakker hinanden op. Du får en stor samarbejdsflade i styrelsen og får et bredt samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen gennem koncernfælles samarbejdsnetværk. Heri indgår kollegaer med samme rolle som dig. Vi bidrager aktivt gennem sparring og vidensdeling til Skatteforvaltningens videre arbejde med risikostyring.

Nysgerrig profil med flair for IT
Der er mange indgangsvinkler til dette job i forhold til uddannelsesmæssig baggrund. Vi forestiller os, at du har erfaring fra en organisation, hvor du har brugt dine evner baseret på en kombination af teori, standarder og praksis. Det er en fordel, hvis du har flair for IT.

Vi lægger vægt på, at du har erfaring med eller interesse for risikostyring. Måske ved du allerede noget om:

  • ISO 31000 og 27001 standarderne
  • hvordan it-understøttelse og risikovurderinger af forretningsprocesser i en organisation fungerer
  • problemstillinger, resultater og anbefalinger vedrørende et effektivt og solidt kontrolmiljø samt
  • generel rådgivning om risici og håndtering af disse.
Derudover har du måske allerede erfaring med at:

  • Formidle viden, resultater og anbefalinger på en klar og forståelig måde -både i skrift og tale
  • samarbejde på tværs i en politisk styret organisation
  • arbejde proaktivt, så opgaver kommer i mål til tiden
  • arbejde databaseret fx i Microsoft Excel eller Power BI.
For at trives og få succes i stillingen har du let ved at skabe relationer, du er nysgerrig, og du kan både arbejde selvstændigt og i teams.

Vi tilbyder en afvekslende hverdag
Hvis du fx kommer til at arbejde med informationssikkerhedsområdet, kunne din dag starte med at du rådgiver nogle medarbejdere i styrelsen om sikkerhedsreglerne samt aktuelle trusler, såsom adgangsstyring, phishing eller sikkerhedsbrud. Medarbejdernes spørgsmål giver dig nogle idéer, som du tænker kan hjælpe styrelsen i det videre arbejde med informationssikkerheden. Derefter følger et kontormøde, hvor din kollega fortæller om sine aktuelle arbejdsopgaver. Her viser det sig, at du har brugbar viden fra tidligere, som du kan bringe i spil. Efter frokost tager en anden kollega fat i dig vedrørende en høring fra departementet i forhold til ændringer af det koncernfælles rammeværk for risikostyring. Efter længere dialog finder I frem til en fælles besvarelse.

Hos os får du med andre ord en afvekslende hverdag med både drift og udvikling og mulighed for at sætte dit eget præg på opgaverne. En arbejdsdag hvor du går forrest med implementering af politikker, retningslinjer og standarder samt et godt og udbytterigt samarbejde med dine kolleger på tværs af styrelsen og koncernen.

Claus Brøndum, som vil være en af dine kommende kollegaer, fortæller: ”Vi har spændende opgaver og masser af udfordringer og via vores arbejde med risikostyring får vi mulighed for påvirke udviklingen af Gældsstyrelsen.”

Du bliver en del af Gældsstyrelsens kontor Kontrol og revision, der er lokaliseret i både Roskilde og Middelfart og består af 10 dedikerede medarbejdere. Vi er ambitiøse og lægger vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde. Foruden arbejdet med risikostyring har vi ansvaret for koordinering og opfølgning på revisioner og undersøgelser fra Rigsrevisionen, Folketingets Ombudsmand samt Borger- og retssikkerhedschefen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Hvis stillingen lyder som noget for dig, så send din ansøgning inkl. CV og eksamensbevis og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 8. januar 2024.

Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Claus Brøndum på 72370622 eller kontorchef Louise Nonnemann på 72371634.

Vi forventer at holde samtaler i uge 2 og 3, hvori der kan indgå en logik-og personanalyse. Forud for ansættelsen foretager vi restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige, og der bliver indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Tiltrædelse pr. 1 marts 2024 eller efter nærmere aftale.

Arbejdsstedet vil være Universitetsvej 2, 4000 Roskilde eller Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961615

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet