Sagsbehandlere til pensionsbeskatningsområdet – Fredericia

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du interesse i og teoretisk viden inden for skat og pension samt interesse for skatte- og afgiftsområdet? Trives du med arbejde, som kan indeholde komplekse problemstillinger? Har du eventuel indsigt i økonomiske sammenhænge i regnskaber? Så er her muligheden for at blive en del af et fagligt dygtigt team.

Spændende opgaver med store kontaktflader
Som sagsbehandler på området får du mulighed for at arbejde målrettet med at løse en bred vifte af opgaver på pensionsbeskatningsområdet. Enheden har ansvaret for store dele af processerne på pensionsbeskatningsområdet, og vi bidrager bl.a. med:

  • l Telefonisk vejledning vedrørende pensionsbeskatningsloven.
  • l Skriftlig vejledning og udtalelser vedrørende pensionsbeskatningsloven.
  • l Vejledning af penge- og pensionsinstitutterne om afregning af pensionsafgift.
  • l Godkendelse af udenlandske pensionsordninger og pensionsudbydere efter pensionsbeskatningsloven.
  • l Sagsbehandling og genoptagelse af skriftlige henvendelser jf. pensionsbeskatningsloven
  • l Sagsbehandling og vurdering af beskatningsgrundlaget, udbetalinger og løbende afkast på udenlandske pensionsordninger
  • (Erklæring L).
  • l Sagsbehandling på person- og institutniveau vedr. pensionsafgift.
  • l Sagsbehandling af den formelle og materielle udbetalingskontrol af pensionsafkastskat og pensionsafgift.
Din baggrund
Du har en relevant uddannelse som fx professionsbachelor i skat, skatterevisor, cand.jur., cand.merc.jur., HD-R eller lignende. Du kan også have opnået tilsvarende relevante kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Du har enten praktisk erfaring med sagsbehandling af afgørelser fra fx offentlig myndighed eller relevant erfaring fra dit arbejde i pensions-/pengeinstitutter. Alternativt er du nyuddannet med relevant uddannelse. Vi forventer ikke, at du allerede er specialist på området, derfor vil vi sørge for den nødvendige oplæring. Til gengæld forventer vi, at du har interesse for it og flair for at tilegne dig viden om nye systemer, samt at du kan begå dig på engelsk i skrift og tale.

En del af vores opgaver løses i teams. Derfor bliver du en del af et stærkt fagligt team, som kan give dig yderligere faglig ballast samt sparring på opgaverne.

Du har en konstruktiv tilgang til problemstillinger og arbejder løsningsorienteret. Du skal sammen med dit team kunne levere de bedst mulige resultater. Det er afgørende, at du har gode kommunikationsevner, da kundekontakt er vores hverdag. Du skal kunne udtrykke dig klart og præcist i både skrift og tale, da du ofte skal formidle komplicerede informationer på en forståelig måde til bl.a. pensionsinstitutterne.

Din nye enhed
Din nye enhed bliver Persondata 10 - Pensionsbeskatning, som er placeret i afdelingen Persondata i Skattestyrelsen. Persondatas hovedopgaver er at understøtte indberetninger fra tredjepart til brug for Skattestyrelsens digitale processer inden for eIndkomst,

eKapital og pension (PAL/PAF). Enheden består på nuværende tidspunkt af 28 medarbejdere, samt flere studentermedhjælpere, kontorelever og praktikanter, og vi har et samarbejde og fagligt fællesskab med andre pensions-enheder i Fredericia.

Du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Vi er fagligt stolte – og det med god grund. Vi løser vores opgaver med høj kvalitet og er dermed en vigtig brik i skatteforvaltningens primære opgaver, som er finansieringen af det danske velfærdssamfund. Vi har travlt, men også tid til faglig fordybelse. Du vil altid være omgivet af gode kolleger, og der benyttes en uhøjtidelig omgangstone.

Vi tilbyder:

  • l Et alsidigt job, hvor ikke to dage er ens
  • l Spændende faglige udfordringer
  • l Selvstændig arbejdstilrettelæggelse
  • l Et godt arbejdsmiljø
  • l Gode kollegaer
  • l Fleksible arbejdstider
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med cv og eksamensbevis bedes sendt vil linket ”Søg stillingen" senest kl. 10:00 den 7. august 2023.

Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Steen Thinggaard på telefon 72 37 04 48.

Vi har planlagt at afholde første runde samtaler den 11. og 14. august 2023. Anden runde samtaler er planlagt til afholdelse den 18. august 2023.

Der kan indgå en logisk test og en personlighedsanalyse i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Tiltrædelse pr. 1. oktober 2023 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Skattecenter Fredericia, Vendersgade 74, 7000 Fredericia.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Fredericia, Vendersgade 74, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170405&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862343

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet