Sagsbehandler for kommunikationsløsninger i Tjenestegrensafdelingen ved Føringsstøtteregimentet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Tjenestegrensafdelingen (TJGAFD) ved Føringsstøtteregimentet (FSR) søger en motiveret og selvstændig officer med baggrund og/eller indsigt i hovedkvarters tjeneste.

Om os

Tjenestegrensafdelingen (TJGAFD) ved Føringsstøtteregimentet (FSR) er ansvarlig for videreudvikling af eksisterende kommunikations- og informationssystemer (CIS) i Hæren samt ansvarlig for bidrag til udvikling, integration og implementering af nye føringsstøttekapaciteter. Som fagansvarlig inden for alle føringsstøttekapaciteter er sikrer afdelingen, at uddannelsesgrundlag understøtter implementering lige som afdelingen sikrer gennemførelse af den kontrolvirksomhed, som skal sikrer korrekt taktisk brug af systemerne og skabe grundlaget for såvel optimeret drift som videreudvikling.

TJGAFD består af en uddannelsessektion (UDDSEK), integrationssektion (INTSEK), systemsektion (SYSSEK) samt et Tjenestegrens Inspektions element (TI-ELM).

TJGAFD er bemandet med nogle af landets dygtigste fagpersoner; faglærere og sagsbehandlere med veludbyggede kompetencer inden for kommunikations- og informationssystemer samt taktisk anvendelse af systermerne til understøttelse af enhedernes taktiske virke. Det betyder, at forventningerne til enkeltmand og dennes samarbejdsevner samt faglige færdigheder /kompetencer er høje – et niveau, som opnås gennem et målrettet og personligt kompetenceudviklingsforløb kombineret med uddannelse og besøg i f.m. øvelsesvirksomhed.

Vi vægter et kompetencebaseret samspil mellem chefer, førere og specialister med afsæt i at holde opgaven for øje, opnå resultater og høj kvalitet i opgaveløsningerne. Vi prioriterer den gode adfærd overalt på arbejdspladsen.

Om stillingen

Du vil i stort omfang komme til at beskæftige dig med alle relevante områder inden for kommunikationsløsninger. Af emner, der allerede er inden for dette fagområde, ligger eksempelvis;

Taktiske radioer,

Audio løsninger,

Antenner / antennemaster / antennesystemer og
Reglementer.

Du vil i din stilling være bakket op af en meget erfaren sagsbehandler/SSG samt en faglærer/OS. Herudover vil du komme til at bistå med deltagelse i relevante STUV fora, studie- og udviklingsaktiviteter. Stillingen er ligeledes tiltænkt, at være sektionens POC inden for sikkerheds relationer – altså ikke eksperten, men den, der sikrer, at sikkerhed belyses på en tilfredsstillende måde – i relation til brugere, bestemmelser og anvendelses situationer.

Du vil gennemgå et oplæringsforløb efter ansættelse, der vil tilsikre at du er tilstrækkeligt rustet og rutineret til at løse de enkelte opgaver.
I forbindelse med inspektions virksomhed, vil du kunne blive tildelt konkrete opgaver, ligesom du vil kunne indgå i arbejdsprocesser hvor du bidrager til udviklingen af konkrete bruger- og kravspecifikationer i samarbejde med flere.

Afdelingen har et spændende og uformelt arbejdsmiljø med et godt kollegialt sammenhold, hvor vi lægger vægt på at tilgodese den enkeltes faglighed og potentiale i sammensætningen af opgaverne.

Om dig

Du er uddannet kaptajn eller i gang med at gennemføre uddannelsen. Du har en baggrund fra varierende tjeneste i Forsvaret (gerne Hæren), herunder kendskab til Hærens operative kapaciteter samt vilkårene i/ved hovedkvarterer.

Du trives med mange bolde i luften og er god til at overholde dine terminer.

Drivkraften bag ønsket om at arbejde hos os er blandt andet, at du finder det spændende at arbejde med kommunikationsløsninger, samt muligheden for at præge fremtiden inden for blandt andet hovedkvarters støtte.

Du trives desuden ved at arbejde sammen med mange forskellige mennesker på forskellige niveauer, og du forstår at balancere de forskellige interessenters ønsker og behov uden at tabe målet af syne.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte major Jan Stryhn på telefon 7282 6422.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR Konsulent, Camilla Boye, ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 7281 9192, eller mail: FPS-CAB@mil.dk.

Ansøgningsfristen er den 30. juli 2023. Jobsamtaler forventes afholdt umiddelbart herefter med henblik på besættelse af stillingen 1. september 2023 eller efter aftale med din nuværende chef.

Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ryes kaserne, Treldevej 110, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184021&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5856869

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet