Vil du planlægge, lede og skalere velfærdsteknologi, så borgere og medarbejdere oplever tydelig effekt i hverdagen?
I Digitalisering og Informationssikkerhed får du ansvaret for at omsætte teknologi til driftsklare løsninger i tæt samarbejde med Social- og Sundhedsforvaltningen.
Om jobbet
Du bliver bindeled mellem strategi og hverdagspraksis. Det betyder, at du både kan tegne retningen og få ting til at ske i tæt dialog med ledere, superbrugere, leverandører og kolleger i Digitalisering & Informationssikkerhed.
Aktuelle teknologispor, du træder ind i:
- Skærmbesøg/teleløsninger i bl.a. hjemmeplejen og bostøtten.
- Medicinrobotter (doserings- og påmindelsesløsninger).
- Sensor teknologi på plejehjem
- AI understøttet vagtplanlægning i hjemmeplejen
Du indgår også i teamets fælles arbejde med informationssikkerhed, hvor du er med til at sikre, at velfærdsteknologiske løsninger implementeres trygt og i overensstemmelse med kommunens retningslinjer.
Stillingen er forankret i Digitalisering & Informationssikkerhed, hvor du bliver en del af et team på 12 medarbejdere, der arbejder med digitalisering, RPA-udvikling og informationssikkerhed, og rollen drives i tæt partnerskab med Social- og Sundhedsforvaltningen. Arbejdet sker i samarbejde med forvaltningen, lokale ledere og medarbejdere, og en del af arbejdstiden foregår ude på de arbejdspladser, hvor implementeringen gennemføres.
Det er en arbejdsplads med højt til loftet, hvor der er plads til både faglig fordybelse og nye idéer.
Dine vigtigste opgaver
- Drive implementeringen af velfærdsteknologi i tæt samarbejde med forvaltningen
- Sikre god overgang fra implementering til drift og understøtte forandringsprocesser
- Bidrage med digital og teknologisk indsigt og rådgivning til fagområdet
- Sikre systematik efter endt implementering
Vi forestiller os, at du:
- Har en professionsrettet eller akademisk uddannelsesbaggrund; det vigtigste er, at du brænder for at omsætte teknologi, forandring og projektledelse til praksis.
- Besidder stærke projektlederkompetencer og er vant til at samarbejde på tværs af faglige områder.
- Har stærke kompetencer inden for facilitering og formidling
- Er en holdspiller med en proaktiv og selvstændig tilgang til opgaverne
- Har erfaring med implementering af velfærdsteknologi, digitalisering eller lignende udviklingsprojekter
- Har indgående indsigt drift og arbejdsgange inden for f.eks. ældreplejen, sundhed, socialpsykiatrien
- Er erfaren i at inddrage medarbejdere og borgere i behovsafdækning og udviklingsprocesser
Du får en central rolle i et erfarent og hjælpsomt team – med kort vej fra idé til beslutning.
- mulighed for at præge retningen for kommunens velfærdsteknologi
- tæt samarbejde med forvaltningen og driftsenhederne
- faglig sparring, fleksible rammer og fokus på trivsel
Du bliver en del af Digitalisering og Informationssikkerhed i Middelfart Kommune, som hører under Løn- og Økonomiafdelingen. Her vil du indgå i et team på 12 engagerede kolleger, der sammen løfter opgaver inden for digitalisering, RPA og informationssikkerhed. Vi værdsætter et stærkt fagligt fællesskab og prioriterer samarbejde, sparring og videndeling. I vores afdeling er omgangstonen uformel, trivslen god, og forventningen er, at du bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø, hvor der også er mulighed for hjemmearbejde. Opgaver, beslutninger og ansvar ligger i høj grad hos medarbejderne, og vi prioriterer godt samarbejde, teamudvikling samt den enkeltes faglige udvikling og forventer, at alle byder ind på opgaverne. Vi giver et rummeligt mulighedsrum, men forventer til gengæld engagement, resultater, samarbejde og vidensdeling.
Mere information og ansøgning
Hvis du vil vide mere, så kan du kontakte teamleder Kristian Mohr Røge 8888 5145 eller Løn & Økonomichef Eva Iversen 4023 9060.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 2. januar 2026. Vi afholder samtaler den 22. januar med besættelse af stillingen 1. marts 2026. Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst og aftaler om lokal løndannelse.
Arbejdssted er Middelfart Rådhus, Nytorv 9, 5500 Middelfart. En attraktiv arbejdsplads som Danmarks mest bæredygtige, offentlige arbejdsplads. Der er gode parkeringsmuligheder og forbindelser til motorvejen og offentlige transportmidler.
Bliv en del af vores engagerede team og vær med til at gøre en forskel!
Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads med et sundt arbejdsmiljø, god ledelse og mange muligheder for udvikling. Med afsæt i vores livsfasepolitik vil vi gøre vores for at imødekomme dine ønsker og behov. Vi er en kommune, hvor der ikke er langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk
Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på www.opdagmiddelfart.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Middelfart Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Økonomiafdelingen, Nytorv, 5500 Middelfart
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/508440c7-160a-415f-9295-934acb63ef95