Projektleder til digitalisering og informationssikkerhed i Middelfart Kommune

dato

Vil du være med til at drive spændende digitaliseringsprojekter og understøtte det fortsatte arbejde med informationssikkerhed?

  • Er du passioneret omkring digitalisering og teknologiske løsninger?
  • Har du en forståelse for arbejdet med informationssikkerhed?
  • Trives du med at have en central rolle i organisationen, hvor opgaver og ansvar går hånd i hånd med faglig udvikling?
Så er du måske vores nye kollega i teamet Digitalisering og Informationssikkerhed!

Vi oplever et stigende behov for understøttelse af forvaltningerne i digitaliseringsprojekter og et stigende fokus på informationssikkerhed og derfor har vi behov for en ny medarbejder til området. Du skal derfor være indstillet på både at arbejde med digitaliseringsprojekter og informationssikkerhed.
Du vil blive en del af teamet Digitalisering og Informationssikkerhed, som p.t. består af i alt 10 medarbejdere, som alle arbejder med opgaver indenfor digitalisering, RPA-udvikling og informationssikkerhed.

Om teamet
Vi varetager en bred vifte af opgaver inden for digitalisering og informationssikkerhed. Nogle opgaver er faste og prioriteres løbende, mens andre varierer efter behov og projekter. Vores kerneopgaver omfatter blandt andet:
  • Projektledelse og koordinering af digitaliserings- og informationssikkerhedsinitiativer.
  • Understøttelse af kommunens forvaltninger i forbindelse med systemanskaffelser, herunder rådgivning og behandling af databehandleraftaler.
  • Aktiv deltagelse i forskellige projekter omkring digitalisering, kunstig intelligens (AI) og informationssikkerhed.
  • Udarbejdelse af risikovurderinger og konsekvensanalyser i samarbejde med systemansvarlige.
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg, sagsfremstillinger, retningslinjer, vejledninger, procedurer, politikker og instrukser til gavn for organisationen samt IT-koordinationsforum og Informationssikkerhedsgruppen.
  • Udarbejdelse og styring af årshjul relateret til informationssikkerhed og ISO 27001/2.
  • Ad hoc understøttelse af forvaltningerne i arbejdet med digitalisering og informationssikkerhed.
Dine opgaver vil både være inden for digitalisering og informationssikkerhed. De vil være varierende i type og kompleksitet, og der vil være god mulighed for sparring med kollegaer, IT-afdelingen og vores DPO.

Vi søger derfor en profil, der har et stort gåpåmod og lyst til at engagere sig i arbejdet med digitalisering og informationssikkerhed. Samtidig er det vigtigt, at du er god til at tale med en bred vifte af fagligheder og trives i en udadvendt rolle – fordi du kommer til at have et samarbejde med kollegaer i de forskellige forvaltninger.

Om dig
Det er en fordel hvis du har erfaring fra arbejdet med digitalisering og informationssikkerhed, og har erfaring med at implementere processer og projektledelse. Men det allervigtigste er, at du har en stor interesse for digitalisering og informationssikkerhed.

Uanset om du er erfaren eller nyuddannet, så forventer vi, at du har gåpåmod, energi, og vilje til at lære og udvikle dig. Du skal kunne begå dig i et team, hvor samarbejde er essentielt og hvor gå-på-mod er nødvendigt.
  • Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke vigtig, men det er en fordel hvis du har uddannelse indenfor og/eller erfaring med digitaliseringsprojekter og informationssikkerhedsarbejdet.
  • Kommunal erfaring eller erfaring fra en anden offentlig myndighed vil være en fordel
  • Har god forståelse for it og teknologi.
  • Er driftsorienteret og arbejder systematisk og struktureret.
  • Du er proaktiv og selvstændig og samtidig kan skabe positive relationer på tværs af niveauer og fagligheder i organisationen.
  • Kan formidle kompliceret stof på en let forståelig måde til kollegaer, som ikke besidder indsigt og viden om informationssikkerhed eller digitalisering
Om os
Digitalisering og Informationssikkerhed, som ligger under Løn- og Økonomiafdelingen med i alt ca. 43 medarbejdere, hvoraf de 10 sidder i Digitalisering og Informationssikkerhed.
Du bliver en del af et team, som lægger vægt på sparring, samarbejde og et stærkt fagligt fællesskab. I vores afdeling er omgangstonen uformel, trivslen god, og forventningen er, at du bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø, hvor der også er mulighed for hjemmearbejde. Opgaver, beslutninger og ansvar ligger i høj grad hos medarbejderne, og vi prioriterer godt samarbejde, teamudvikling samt den enkeltes faglige udvikling og forventer, at alle byder ind på opgaverne.

Mere information og ansøgning
Hvis du vil vide mere, så kan du kontakte Teamleder for Digitalisering og Informationssikkerhed Kristian Mohr Røge 21129309 eller Løn & Økonomichef Eva Iversen 40239060

Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 4. august 2025. Vi afholder samtaler den 20. august 2025 med besættelse af stillingen 1. oktober 2025 eller hurtigst muligt. Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst og aftaler om lokal løndannelse.

Arbejdssted er Middelfart Rådhus, Nytorv 9, 5500 Middelfart. En attraktiv arbejdsplads som Danmarks mest bæredygtige, offentlige arbejdsplads. Der er gode parkeringsmuligheder og forbindelser til motorvejen og offentlige transportmidler.

Bliv en del af vores engagerede team og vær med til at gøre en forskel!
Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads med et sundt arbejdsmiljø, god ledelse og mange muligheder for udvikling. Med afsæt i vores livsfasepolitik vil vi gøre vores for at imødekomme dine ønsker og behov. Vi er en kommune, hvor der ikke er langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk

Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på www.opdagmiddelfart.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Økonomiafdelingen, Nytorv, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d1e9dfc8-a863-4ab2-8374-74f4b3d18777

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet