Processtærke generalister til koordinering af politiske sager og lovhøringer i Direktionssekretariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af at koordinere og bidrage til at levere de skarpt skårne sager til et departement? Vil du være med til understøtte topledelsen i arbejdet med politiske sager og lovhøringer? Så er du måske en af vores to nye kollegaer i Direktionssekretariatet, da vi lige nu har to ledige stillinger – en fastansættelse samt et vikariat på 6 måneder.

Gældsstyrelsens opgave er at sikre, at borgere og virksomheder betaler deres gæld til det offentlige. Vores arbejde har stor bevågenhed både politisk og i offentligheden. Vi leder efter dig, der har lyst til at træde ind i maskinrummet i Direktionssekretariatet og styre komplicerede processer og skrive skarpe sager. Du skal fungere som bindeled mellem vores departementet og organisation, på tværs af Skatteforvaltningens styrelser og mellem organisationen og direktionen.

Du får ansvar for koordinering af politiske sager og direktionsbetjening
Du kommer til at løse opgaver med koordinering af politiske sager fra vores departement samt sager for vores styrelsesdirektør og direktion mv. Dine opgaver udføres i tæt samarbejde med dine kollegaer. Du vil få en bred kontaktflade på tværs af hele styrelsen samt til Skatteministeriets departement og de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern.

Dine arbejdsopgaver vil blive tilrettelagt i forhold til dine kompetencer og vil særligt være at:

  • koordinere og skrive tværgående politiske sager fra Skatteministeriets departement
  • strukturere og følge op på sager til ledelsen
  • kvalitetssikre materiale til direktøren og direktionen
  • bidrage til kontorets løbende udviklingsopgaver og procesoptimering.
Opgaverne stiller krav til dine skriftlige formidlingsevner, din sans for struktur og detaljer og din lyst til at arbejde med politiske processer.

Du tænker helhedsorienteret og styrer processer med sikker hånd og høj kvalitet
Du har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx cand.scient.pol., cand.jur., cand.polit., cand.oecon., cand.scient.adm., cand.merc. eller tilsvarende.

Du er måske nyuddannet og har erfaring fra et relevant studenterjob fx i centraladministrationen eller fra en interesseorganisation. Eller også arbejder du i dag i et departement, en styrelse, en kommune eller anden politisk styret organisation, og har nu lyst til at prøve kræfter med opgaverne i et direktionssekretariat.

Vi lægger særligt vægt på, at du:

  • arbejder struktureret, målrettet og vedholdende
  • har en god forståelse for politiske, organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger
  • er en dygtig formidler og kan skrive kort og præcist
  • trives i en udadvendt rolle, hvor du er imødekommende og servicemindet og kan etablere stærke relationer og netværk på tværs af organisationen
  • er en holdspiller og en god kollega.
Det er vigtigt, at du trives med at arbejde med flere opgaver på samme tid, kan arbejde med korte deadlines og formår at formidle komplicerede problemstillinger på en letforståelig måde.

Om os i Gældsstyrelsens direktionssekretariat
Du vil blive en del af Gældsstyrelsens direktionssekretariat i Middelfart. Sekretariatet består lige nu af 14 medarbejdere, der varetager en bred portefølje af opgaver, herunder ledelsesbetjening, ministersager, pressebetjening, mødeplanlægning mv. Vi løfter i flok, og ingen opgave er for lille eller for stor.

Du kommer til at arbejde tæt sammen med mange kolleger med forskellige kompetencer på de forskellige projekter, som sekretariatet bidrager til, og vi sætter en ære i at understøtte vores dygtige kollegers faglige opgaveløsning.

Vi tilbyder en velstruktureret onboarding, hvor du i starten vil arbejde tæt sammen med en erfaren kollega.

Det hold, du bliver en del af, sparer med hinanden og har stort fokus på videndeling. Vi er samtidig ambitiøse og vil gerne se, at der kommer resultater ud af at gå på arbejde. Vi har et godt arbejdsmiljø og interesserer os for hinanden.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Bemærk, at der er to stillinger, en fastansættelse og en tidsbegrænset med en varighed på 6 måneder. Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest 12. marts kl. 12:00 2024.

Ønsker du at vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef Christoffer Pahle på telefon 72 37 09 95 eller souschef Pia Schou Nielsen på telefon 72 37 72 57.

Vi forventer at indkalde til og gennemføre samtaler torsdag den 14. marts og fredag den 15. marts med henblik på ansættelsesstart den 1. maj 2024 eller snarest derefter efter aftale.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet ved en evt. anden samtale.

Forud for din ansættelse vil vi indhente straffeattest og referencer, samt foretage restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6003495

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet