Er du visionær, strategisk tænkende og engageret i udviklingen af vores plejehjem, dagcentre og kost- og ernæringsområde?
Brænder du for at gøre en forskel for vores beboere og skabe stærke rammer for medarbejdernes trivsel og faglighed? Og har du sans for, hvad fremtiden kalder på af kompetencer og teknologi? Så er det dig, vi mangler.
I Middelfart Kommune ønsker vi at styrke den nære ledelse af vores plejehjem, dagcentre og kost- og ernæringsområde. Vi søger derfor 2 dedikerede områdeledere pr. 01.04.25, som skal hjælpe med at transformere og fremtidssikre området, styrke sammenhængskraften lokalt og tværgående samt fastholde vores medarbejder- og ledertrivsel.
Vores to nye områdeledere kommer til i fællesskab at lede et samlet ledelsesteam på 9 dygtige ledere, og de bliver en del af den samlede områdeledergruppe på senior- og sundhedsområdet.
De to områdeledere dækker henholdsvis by og land og har gensidig stedfortræderfunktion.
- Områdeleder for plejehjem (land) og dagcentre dækker Kongshøj, Egebo og Gelsted plejehjem samt Brenderup og Fænøsund dagcentre
- Områdeleder for plejehjem (by) og kost- og ernæringsområdet dækker Skovgade, Fænøsund, Havblik og Rudbækshøj plejehjem samt kost- og ernæringsområdet
I Middelfart Kommune arbejder vi personcentret og sætter en ære i at skabe hjem og trivsel for de ældre, som bor på vores plejehjem og kommer i vores dagcentre – hos os kaldet Hjem og trivsel”. Som områdeleder forventer vi, at du deler denne tilgang og har lyst til at engagere dig i beboernes og borgernes hverdag – også ved at sætte dig ned og drikke en kop kaffe med dem.
Derudover forventer vi, at du kan hjælpe os med at fastholde tilgangen og kulturen i vores frisættelse på ældreområdet, så vi fortsat arbejder ”frit” med vores organisationsudvikling i form af prøvehandlinger, medarbejderinvolvering, med-ledelse samt lokale tilpassede, indsatser på hvert af vores plejehjem.
Dine ansvarsområder
Som områdeleder er du overordnet ansvarlig for:
- Drift, udvikling og kvalitet på plejehjem, dagcentre og kost- og ernæringsområdet.
- Budgetoverholdelse og ressourceoptimering.
- At sikre beboertrivsel og oplevelser af høj faglig i plejen og omsorgen.
- Områdes trivsel, arbejdsmiljø og arbejdsglæde blandt ledere og medarbejdere – herunder MED- og arbejdsmiljøarbejdet.
- Strategisk udvikling af området i tæt samarbejde med forvaltningen og øvrige ledere.
De første prioriteter
I 2025 er der fokus på 4 udvalgte spor i vores forvaltning:
- Uddannelse af fremtidens kollegaer til velfærdsfagene
- Udviklingsmuligheder og løbende kompetenceudvikling
- Fremme nærvær på arbejdspladserne ved at forebygge sygefravær
- Optimere rekruttering og onboarding af vores nye kollegaer.
Derudover skal du være med til at sikre et overordnet kvalitetsløft på plejehjemmene på ekstra 3.5 mio. kr., udtænke og igangsætte demensvenlige rammer og indretning, sikre gennemførsel og fastholdelse af et kommende kompetenceløft for medarbejderne samt sikre en solid organisatorisk forankring for vores medarbejdere – særligt med fokus på plejehjemssygeplejersker, planlæggere, aktivitetsmedarbejdere- og kost og ernæringsassistenter.
Hvem er du?
Du er en erfaren og dygtig leder, der trives med at sætte retning, formår at skabe gode relationer og kan skabe resultater i komplekse organisationer. Du har:
- Erfaring med ledelse af ledere og forståelse for offentlige organisationer
- Sundheds- og/eller socialfaglig baggrund
- Stærke kommunikative evner og arbejder inddragende
- En strategisk tilgang og evner at omsætte visioner til praksis
- En oprigtig interesse i at skabe hjem og trivsel for vores ældre borgere og vilje til at deltage aktivt i deres hverdag
Derfor skal du vælge os
Hos os får du:
- En dynamisk arbejdsplads, hvor du kan gøre en forskel for både borgere, ledere og medarbejdere.
- Et tæt samarbejde med kompetente og engagerede ledere, medarbejdere, områdeledere mv.
- Mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af plejehjem, dagcentre og kost- og ernæringsområdet i Middelfart Kommune.
- En organisation, der prioriterer trivsel, faglighed og udvikling.
Praktiske oplysninger
Mød 2 af lederne fra ledergruppen her: Mød 2 ledere fra ledergruppen
Læs mere om stillingerne: se jobprofilen for områdeleder (land) og jobprofilen områdeleder (by).
Arbejdssted: Du vil have din primære gang på områdets matrikler men vil også bevæge dig rundt på andre af kommunens lokationer.
Løn og vilkår: Ansættelse sker efter kvalifikationer og gældende overenskomst. Du planlægger din arbejdstid i forhold til driftens behov.
Ansøgningsfrist og samtaler: Ansøgningsfristen er fredag 14.02.2025. Vi forventer at afholde 1. samtale onsdag 19.02.2025 og 2. samtale onsdag 26.02.2025. Imellem de to samtaler skal du forvente at gennemføre en profiltest og evt. besvare en case.
I ansøgningen må du gerne tydeliggøre, om du søger én eller begge stillinger.
Vil du vide mere?
Kontakt Senior- og sundhedschef Jakob Slot Schmidt på jakob.slotschmidt@middelfart.dk eller telefon 2149 9754 – send gerne en sms forinden for at planlægge samtalen (træffes dog ikke i uge 4)
Send din ansøgning og CV via vores rekrutteringssystem.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Bliv en del af vores engagerede team og vær med til at gøre en forskel!
Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads med et sundt arbejdsmiljø, god ledelse og mange muligheder for udvikling. Med afsæt i vores livsfasepolitik vil vi gøre vores for at imødekomme dine ønsker og behov. Vi er en kommune, hvor der ikke er langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk
Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på www.opdagmiddelfart.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Middelfart Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Senior og Velfærd, Skovgade, 5500 Middelfart
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-02-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f39b6c8f-6009-4462-ba73-3ebe7234a02f