Kontorchef til Styring og Proces, Middelfart

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sætte retning på både forretnings- og organisationsudviklingen i fagområdet Virksomheder i et nyetableret styrings- og proceskontor? Trives du i et fagligt stærkt miljø, hvor ledelse er i fokus og hvor samarbejde med interessenterne og inddragelse af medarbejdere står højt på dagsordenen? Så er du måske den nye kontorchef til kontoret Styring og Proces i Middelfart.

Ansvarsområde og opgaver
Som kontorchef for kontoret Styring og Proces bliver din primære opgave at understøtte en overordnet strategi, styring, drift og opfølgning på vores opgaveløsning i Virksomheder i samspil med fagområdets ledergruppe.

Der ligger en lang række opgaver indenfor inddrivelsesprocesser samt koordinering af tværgående samarbejde og partnerskaber samt kvalitetssikring, hvor dit kontor også har en central rolle.

Da kontoret er indgangen til Virksomheder for den øvrige organisation, så er det afgørende for succes, at du kan skabe tillidsfulde samarbejdsrelationer, både til lederne internt i Virksomheder og til kontorets mange samarbejdspartnere i både Gældsstyrelsen og Skatteministeriets koncern.

Du refererer direkte til Virksomheders underdirektør og får ledelsesansvar for 10 fagligt dygtige medarbejdere, som er beskæftiget med bl.a. produktions-, proces- og projektstyring samt ledelsesunderstøttende opgaver.

Styringsprofil med stærke relationelle kompetencer
Vi søger en kontorchef, der har praktisk erfaring med de typer af opgaver, der er placeret i kontoret. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en tilsvarende stor og kompleks offentlig organisation, hvor opgaverne er mangeartede.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan være en samfundsvidenskabelig uddannelse som fx cand.jur., cand.scient.pol., en skatte- eller forvaltningsmæssig uddannelse, eller anden tilsvarende relevant uddannelse. Du kan også have opnået tilsvarende relevante kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde.

For at blive succesfuld i din rolle er det vigtigt, at du:

  • har erfaring med produktionsstyring og opfølgning på komplekse problemstillinger indenfor rammerne af en offentlig forvaltning
  • har erfaring med at agere på et driftsfagligt og juridisk område med henblik på at understøtte det samlede fagområde i afdækningen af problemstillinger
  • er i stand til at bidrage til arbejdet med strategier for Virksomheder og ikke mindst omsætte disse i praksis både internt i kontoret, men også på tværs af fagområdet
  • kan kommunikere klart og tydeligt
  • kan skabe stærke relationer til lederne i fagområdet og samarbejdspartnere både i og uden for organisationen
  • er en dygtig og engageret personaleleder, der har fokus på udvikling, resultater og trivsel.
Bliv en del af et stærkt fællesskab
Gældsstyrelsen er en styrelse under Skatteministeriet og vores opgave er at sikre, at borgere og virksomheder betaler deres gæld til det offentlige. Vi er ca. 1.600 medarbejdere fordelt på 8 lokationer og 4 specialiserede fagområder, hvoraf du bliver en del af fagområdet Virksomheder.

Virksomheder beskæftiger ca. 360 medarbejdere og medarbejderne er foruden Virksomheder, styring og proces fordelt på fire forskellige lokationer rundt i landet.

Vi arbejder tæt sammen, så du vil blive en del af et stærkt fællesskab, hvor vi løfter i flok og hjælper hinanden. Vores kultur er båret af ordentlighed, ansvarlighed og et stærkt kollegialt sammenhold. Atmosfæren er uformel, og vi har fokus på sparring, da vi mener, at det er nøglen til at lykkes. Vi har fleksible arbejdsvilkår i en organisation med høj trivsel og et godt arbejdsmiljø.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 11. oktober 2023.

Vi forventer at holde samtaler i uge 42 og 43. For ansøgere, der går videre i processen, kan der indgå en personanalyse samt en logisk test som en del af rekrutteringsprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Ulrik Pedersen på telefon 72 38 84 44.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest, ligesom vi foretager restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Er du tjenestemand, stilles ansøgningen til Dronningen.

Dit arbejdssted er Teglgårdparken 99, 5500 Middelfart.

Forventet tiltrædelse pr. 1. december 2023 eller snarest muligt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 99, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5915099

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet