Kan du se dig selv i den ledende rolle i et styringskontor, der med effektiv driftsstyring skal understøtte eksekvering af strategien? Er du stærk på ledelse, og kan du sikre en sammenhængende styring af inddrivelsesindsatser, ressourcer og dataunderstøttelse? Så er du måske den nye kontorchef for kontoret Dataforbedring og kvalitet (DOK), strategisk oprydning i Gældsstyrelsen.
Vi søger en kontorchef, der kan drive strategiske, taktiske og operative aktiviteter i relation til uafklarede gældsposter, og sikre en koordineret indsats på tværs af fagområdet.
Ansvarsområde og opgaver
Kontoret DOK, strategisk oprydning hører under fagområdet Dataforbedring og kvalitet i Gældsstyrelsen. Fagområdets overordnede formål er at eksekvere den strategiske plan for at forbedre kvaliteten af uafklarede gældsposter samt sikre et værdiskabende samarbejde med de offentlige fordringshavere.
Det bliver dit ansvar at sikre en effektiv driftsstyring indenfor fagområdet, og at kontoret er rammesættende i forhold til at sikre fælles målsætninger samt skabe klarhed om formål, effekt, prioriteringer og ansvar, så inddrivelsesindsatser og ressourcer allokeres optimalt.
Hovedopgaverne er driftsplanlægning, løbende monitorering, opfølgning og rapportering på driftsstatus, bidrage til prioritering af inddrivelsesindsatser og udarbejdelse af outputmål i samarbejde med driften.
Kontoret varetager både manuelle og maskinelle indsatser, herunder deltager i det tværgående samarbejde med Skatteforvaltningens øvrige styrelser om styrket opkrævning og inddrivelse.
Derudover er kontoret ansvarlig for at være dataunderstøttende for hele fagområdet, ved at foretage foranalyser, driftsovervågning og rapportering. Kontoret udfører også forretningsmæssige analyser af fordringsmassen til brug for strategiske beslutninger om oprydningsindsatserne.
For at få succes i stillingen, kræver det en koordineret indsats i samarbejde med Gældsstyrelsens øvrige fagområder og andre styrelser i skatteforvaltningen.
Som kontorchef refererer du direkte til fagområdets underdirektør, og får ledelsesansvar for 2 dygtige souschefer samt 25-30 medarbejdere.
Styringsprofil med stærke relationelle kompetencer
Du har en relevant kandidatuddannelse og har ledelseserfaring, der er solid og bredt forankret inden for strategisk ledelse og styring af komplekse opgaver, samt at du er stærk på driftsstyring.
Derudover forventer vi erfaring fra en lignende stilling. Det vil være en væsentlig fordel, hvis du allerede har erfaring fra en politisk styret organisation.
Du skaber motivation og engagement, og du formår at rumme medarbejdernes forskellige fagligheder og ved, hvordan du kan sikre, at medarbejderne udvikles og spiller hinanden gode.
Vi lægger vægt på, at du:
- Har dokumenteret erfaring med at lede større tværgående projekter i komplekse organisationer
- Har erfaring med driftsstyring, opfølgning og rapportering på en kompleks opgavesammensætning
- Har indgående indsigt i og kendskab til dataanalyser i større komplekse sammenhænge
- Skaber relationer og driver succeser i samarbejde med andre
I Gældsstyrelsen arbejder vi tæt sammen, så du vil blive en del af et stærkt fællesskab, hvor vi løfter i flok og hjælper hinanden. Vores kultur er båret af ordentlighed, ansvarlighed og et stærkt kollegialt sammenhold.
Vi har fleksible arbejdsvilkår i en organisation med høj trivsel og et godt arbejdsmiljø.
Du bliver leder for et kontor, hvor fagligheden er høj. Du bliver også en del af en ledergruppe, der har et stort kendskab til opgaven samt ledelsesmæssig erfaring. Vi arbejder tæt sammen på tværs af fagområdet.
Om os
Gældsstyrelsen er en styrelse under Skatteministeriet og vores opgave er at sikre, at borgere og virksomheder betaler deres gæld til det offentlige. Vi er ca. 1.600 medarbejdere fordelt på 8 lokationer og 4 specialiserede fagområder, hvoraf du bliver en del af fagområdet Dataforbedring og kvalitet.
Dataforbedring og kvalitet beskæftiger ca. 350 medarbejdere og er fordelt på 6 lokationer rundt i landet, herunder Middelfart, hvor kontoret DOK, strategisk oprydning er placeret.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 10. november 2025. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Thomas Bruun Jessen på telefon 72371348.
Vi forventer at holde første samtaler d. 18. november og anden samtaler d. 24. november. For ansøgere, der går videre i processen, indgår en personprofilanalyse samt en logisk test som en del af rekrutteringsprocessen.
Stillingen er indplaceret i lønramme 37/løngruppe 1. Stillingen besættes i udgangspunktet på åremål. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Teglgårdsparken 103 5500 Middelfart.
Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Kongen.
Der må påregnes rejseaktivitet mellem Gældsstyrelsens adresser.
Forventet tiltrædelse er 1. januar 2026 eller efter nærmere aftale.
Forud for ansættelse i Gældsstyrelsen foretager vi restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige.
Der vil også blive indhentet reference og straffeattest.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Middelfart Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 103, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/1cb3d530-2f38-4cc7-a084-4ce0a7e498a6