Kontorchef til Gældsstyrelsens eksterne kommunikation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at skabe og udvikle Gældsstyrelsens eksterne kommunikation til borgere og virksomheder på alle platforme? Kender du arbejdsgangene i en politisk styret organisation, og kan du formidle komplekse og indviklede budskaber, så de går klart og tydeligt igennem til modtageren? Så har du nu mulighed for at skabe resultater sammen med et fagligt stærkt team.

Gældsstyrelsen skal sikre, at så mange som muligt betaler deres gæld til det offentlige. De penge, der kommer ind, bidrager til det danske velfærdssamfund. Vi er derfor på udkig efter en stærk kommunikationsprofil, der vil blive en del af et velfungerende og professionelt team.

Som kontorchef vil du arbejde tæt sammen med styrelsens fagområder, presseenhed og øvrige kommunikationskontorer. Din hverdag vil have Gældsstyrelsens eksterne kommunikation i fokus, hvor du bl.a. får følgende opgaver:

  • Være kontorets faglige fyrtårn, der sætter ambitionerne højt og sikrer sammenhænge mellem kommunikationskanalerne
  • Være kontorets udadvendte frontfigur og videndeler
  • Medvirke til at udarbejde og implementere Gældsstyrelsens strategier og ambitioner på kommunikationsområdet
  • Håndtere bestillinger fra direktion, departement, styrelsens fagområder samt eksterne interessenter, hvor du fx skal indsamle og strukturerer kontorets eller stabens tilbagemelding
  • Derudover vil der forekomme ad hoc-opgaver af forskellig karakter.
Ud over dine faglige opgaver, har du som personaleleder ansvar for: Motivering af medarbejdere, opgaveprioriteringer, faglig sparring, kontorets effektivitet og beslutningskraft.

Om dig
Vi leder efter dig, der har erfaring med ledelse af en kommunikationsafdeling – gerne i en politisk styret organisation. Du har en videregående uddannelse, gerne som cand.mag., cand.comm. eller lignende. Du har både god samfunds- og organisationspolitisk forståelse samt fornemmelse for de politiske processer og forholdet mellem styrelse og departement.

Helt konkret ser vi gerne, at:

  • Du har erfaring med udvikling, implementering af kommunikationsstrategier og formår at skabe fremdrift
  • Du trives i lederrollen i et højt fagligt miljø
  • Du er grundig og går systematisk samt detaljeorienteret til dine arbejdsopgaver
  • Du er visionær og evner at sætte en strategisk retning og omsætte den til kommunikation, der gør en forskel i praksis.
Som person er du relationsskabende, netværks- og samarbejdsorienteret. Det er vigtigt, at du går til den faglige ledelsesopgave med en motiverende og tillidsbaseret stil. Ligesom du motiveres af at udvikle de medarbejdere, du får det faglige ansvar for og give plads, så I sammen kan opnå de gode faglige resultater for enheden og hele organisationen.

Du har en skarp analytisk sans, så du hurtigt kan forstå og formidle det centrale i komplekse problemstillinger. Det er derfor også vigtigt, at du har gode skriftlige kompetencer, hvor du hurtigt kan skære budskaber og tekst til formålet.

Du er god til at samarbejde, koordinere og skabe gode processer og løsninger i et komplekst politisk miljø, der er præget af korte deadlines, forskellige opgavetyper og mange samarbejdsflader.

Du er dygtig til at navigere i en politisk ledet organisation, kan samspillet mellem politik og kommunikation til fingerspidserne og er i stand til at bevare overblikket i svære situationer.

Om os
Enheden består af syv medarbejdere, der består af en god blanding af kommunikationsprofiler som arbejder teambaseret, og er kendetegnet af en uformel omgangstone, høj faglighed, og at vi er gode til at inddrage hinanden og sparre om opgaver og arbejdsgange.

Vi arbejder på hele tiden at forbedre og optimere Gældsstyrelsens eksterne kommunikation, der handler om formulering af breve, hjemmesiden med tilhørende selvbetjeningsløsninger, SoMe og koordinering med diverse interessenter.

Organisatorisk er vi en del af fagområdet Borger og Virksomhedskontakt på godt 250 personer. Teamet Ekstern kommunikation har til huse i Teglgårdsparken i Middelfart.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi ser frem til at modtage din ansøgning sammen med CV, eksamenspapirer og evt. yderligere materiale senest 23. maj 2024 via linket ”Søg stillingen”. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Kongen.

Har du spørgsmål til stillingen eller processen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Kristian Ryom på telefon 72 37 59 40.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer, og der vil blive foretaget restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige. Ansættelse vil være pr. 1. august 2024 eller efter nærmere aftale.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Teglgårdsparken 103, 5500 Middelfart.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6045166

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet