Juridisk konsulent til strategisk udvikling i børne- og ungeforvaltningen i Middelfart kommune

dato

Juridisk konsulent til fællessekretariat i Børn- og Ungeforvaltningen i Middelfart Kommune

Har du en skarp juridisk hjerne og et varmt hjerte? Har du erfaring med forvaltningsarbejde, politisk betjening og juridisk behandling – og motiveres du af at være tæt på de politiske beslutninger og den daglige drift af tilbud til de 0-18-årige, lige fra sundhedsplejen, dagtilbud og skole til indsatser på det børn- og ungespecialiserede område? Så er det måske dig, vi søger.

Vi søger en juridisk konsulent med generalist kompetencer til en central rolle i vores nye fællessekretariat i Børn- og Ungeforvaltningen i Middelfart Kommune. Du bliver en nøglespiller i understøttelsen af både politiske processer og strategisk udvikling på Børn-, Unge- og Familieområdet.

Din skarpe juridiske hjerne vil du bruge i arbejdet med at kvalificere det administrative arbejde og den generelle sagsbehandling. Og dit varme hjerte bringer du i spil i de mange relationer, du bliver en del af.

Om stillingen
Som juridisk konsulent bliver du sekretariatslederens tætte sparringspartner og får en central rolle i at skabe overblik, fremdrift og kvalitet i en bred vifte af opgaver. Du får et særligt ansvar for at koordinere og understøtte forvaltningens stabsfunktion, som spænder over både politisk betjening, strategisk udvikling og juridiske opgaver, blandt andet i et tæt samarbejde med direktørens chefkonsulent, udviklingskonsulenter på tværs og i samspil med jurister i stabene i øvrigt.

Du vil arbejde med opgaver, der har betydning for både dagtilbud, skole og familie- og forebyggelsesområdet – og ofte på tværs af forvaltninger. Du får mulighed for at præge udviklingen af velfærdstilbud til børn og unge med afsæt i visionen "Fra Middelfartbarn til Verdensborger”.

Du vil referere til sekretariatslederen, der går op i at se på tværs, understøtte handling, skabe tillid og gode fællesskaber med plads til bevægelse og gode grin.

Dine hovedopgaver vil blandt andet være:

  • At understøtte sekretariatslederen og chefgruppen i den politiske betjening af fagudvalg og Byråd – sammen med direktørens chefkonsulent.
  • At sikre høj kvalitet i sagsfremstillinger, herunder afdækning af økonomi og jura.
  • At varetage koordinering og projektledelse af større analyse- og strategiske udviklingsopgaver.
  • At facilitere implementering af lovgivning og reforminitiativer samt yde juridisk sparring på de forskellige fagområder med fokus på lovgivningen vedrørende dagtilbud, skole og familieområdet, herunder Barnets lov, samt generelt i forhold til forvaltningsloven og offentlighedsloven.
  • At skabe struktur og systematik i sekretariatets opgaveløsning og sikre fremdrift.
  • At bidrage til faglig ledelse af konsulenter, administrative medarbejdere og ledergrupper i organisationen.
Vi søger dig, der:
  • Har stærke juridiske og analytiske kompetencer – gerne med kendskab til børn- og ungeområdet.
  • Forstår betydningen af en sikker driftsorganisation og kan bidrage til systematik i arbejdsgange og administration – også når aktindsigterne står i kø.
  • Trives med at skabe overblik og struktur i sagsgange og komplekse opgaver.
  • Har blik for både detaljer og helheder – og kan omsætte faglig viden og svært stof til forståeligt sprog og konkret handling.
  • Er en tillidsvækkende samarbejdspartner og kan lede faglige processer uden personaleansvar.
  • Er optaget af at skabe værdi sammen med andre, trives med sparring om stort og småt og optaget af at lære nyt.
  • Finder meningsfulde veje i juridiske paragraffer og formuleringer til gavn for opgaveløsningen og resultaterne.
  • Kommer som dig selv, kan snakke med og lytte til alle mennesker og værdsætter forskellige perspektiver.
  • Gerne giver en hånd med, når lokalet skal gøres klar og kaffen stilles frem.
Vi tilbyder:
  • En meningsfuld rolle med stor indflydelse på udviklingen af organisationen og på udviklingen af velfærdstilbud til børn, unge og familier.
  • Et stærkt fagligt miljø med engagerede kolleger, ledere og chefer, hvor vi søger forskellige perspektiver og synergier og får tingene til at ske i fællesskab.
  • En attraktiv arbejdsplads med høje ambitioner og fokus på at samarbejde i hele værdikæden for at skabe kvalitet og bæredygtig udvikling.
  • Stor grad af frihed i tilrettelæggelsen af arbejdet, hvor fleksibiliteten går begge veje for at få opgaven løst.
  • Et herligt både uformelt og forpligtende fællesskab i en glad kultur båret af nysgerrighed og ansvarlighed.
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling i et nyt sekretariat, der er et centralt omdrejningspunkt i en dynamisk forvaltning.
Lyder det som noget for dig?
Så glæder vi os til at høre fra dig!

Fra Middelfartbarn til Verdensborger: En fælles vision og indsats
På børne- og ungeområdet i Middelfart Kommune deler vi en stærk og meningsfuld vision: ”Fra Middelfartbarn til Verdensborger”. Vi arbejder hver dag på at gøre denne vision til virkelighed ved at danne og uddanne kommunens børn og unge til livsduelige verdensborgere.
Det særlige ved vores tilgang er, at vi tager udgangspunkt i den lokale virkelighed. Vi skaber vores egne versioner af visionen og oversætter den til praksis – og vi gør det sammen. Vi hjælper hinanden på tværs, fordi vi tror på, at samarbejde gør os stærkere og sikrer, at ingen står alene.

Ansøgningsproces og ansættelsesvilkår
Vi ønsker, at du kan tiltræde senest 1. marts 2026.

Ansøgningsfristen er søndag den 4. januar 2026 klokken 23.59.
Vi forventer at afholde:
  • 1. samtaler: tirsdag den 13. januar.
  • 2. samtaler: onsdag den 21. januar.

Ansættelsen er betinget af, at der indhentes børne- og straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og principper for lokal løndannelse.

Har du spørgsmål?
Send en sms til sekretariatsleder Karin Villumsen på 20 32 34 25, så ringer hun dig op.

Ansøgning med relevante bilag sendes elektronisk via link på denne side.

Bliv en del af vores engagerede team og vær med til at gøre en forskel!
Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads med et sundt arbejdsmiljø, god ledelse og mange muligheder for udvikling. Med afsæt i vores livsfasepolitik vil vi gøre vores for at imødekomme dine ønsker og behov. Vi er en kommune, hvor der ikke er langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk

Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på www.opdagmiddelfart.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Børn, Unge og Fritidsforvaltningen - sekretariat, Nytorv, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/1a438a03-02f4-41b7-ab23-59b286c8df63

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet