Kan du opbygge og vedligeholde en visuel rapporteringsplatform, som kan understøtte vores ledere med god ledelsesinformation (BI), relevante data og analyser på HR og ledelsesområdet?
Vi søger en kollega der har lyst og erfaring med at opbygge og vedligeholde HR og organisationsdata, og som kan omsætte det til faste Ledelsesinformationsrapporter (BI) – gerne som visuelle overblik, der giver mening for såvel ledere som medarbejdere.
Middelfart Kommune har fået projektmidler til en ekstraordinær forebyggende indsats for en bæredygtig arbejdsplads. Til det har vi brug for endnu en medarbejder til at arbejde med ledelsesinformation.
Vi vil gerne udvikle vores analytiske miljø omkring vores ledelsesinformation, så vi har mulighed for at blive klogere, se mønstre og kunne handle forebyggende. Du vil derfor blive en del af en hverdag, som byder på forskellige typer af opgaver.
Men din vigtigste opgave vil være at videreudvikle Middelfart Kommunes videns- og datagrundlag med afsæt i KMD OPUS og KMD Insight i samarbejde med kollegaerne. Hvorfor det er en fordel, hvis du har erfaring med disse systemer.
Du vil komme i kontakt med forskellige enheder i det kommunale landskab og skal kunne hjælpe med at omsætte deres behov for viden til data og ledelsesinformation (BI). Du vil arbejde tæt sammen med kollegaer fra HR- og Arbejdsmiljø, Personalejura, Løn, Økonomi samt Digitalisering og informationssikkerhed. Dit primære felt vil som udgangspunkt være forskellige typer af organisations data indenfor blandt andet stamdata, sygefravær, personaleomsætning mv, som rekvireres via dataudtræk fra KMD Opus. Vi ønsker at opnå en meget bedre anvendelse af stamdata samt optimere de muligheder, som der er i KMD Opus.
Faglige kvalifikationer
Du kan være nyuddannet eller have nogle års relevant erfaring. Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, som f.eks. cand.merc., cand.oecon., cand.polit. eller cand.scient.pol. Alternativt har du erfaring med analyse af organisations- og økonomidata, og du har gennem enten dit studie eller tidligere erhvervserfaring opnået stærke metodiske kompetencer samt evnen til at forstå og analysere organisationsdata samt trække disse.
Vi lægger vægt på, at du har kompetencer og erfaring med:
- Erfaring med at opbygge og strukturere data, BI-datamodellering, dataanalyse samt visualisering, herunder stærke kompetencer i brugen af rapportværktøjer – både faste og ad hoc – med særligt fokus på visuel præsentation.
Det er ikke nødvendigt, at du har erfaring med at opbygge datakuber, da disse allerede er definerede. Til gengæld er det vigtigt, at du har stærke kompetencer i at arbejde med data.
Du motiveres af værdien af datadrevne beslutninger og du kan sætte dig ind i både centrale og decentrale enheders behov for data – det vil sige alt fra skolelederens hverdag til direktionens behov.
Arbejdsmiljø præget af samarbejde og udvikling
Stillingen er placeret i Løn og Økonomi, som består af 6 teams: Løn, Kreditor, Personalejura, Økonomi, Indkøb samt Digitalisering og Informationssikkerhed. Du kan se frem til at blive en del af et arbejdsmiljø præget af samarbejde og viljen til at lykkes, og hvor der er plads til udvikling. Du bliver en del af et engageret arbejdsmiljø med kollegaer, der har mange forskellige faglige baggrunde, og hvor faglig sparring og videndeling på tværs er i højsæde. Du skal derfor også have lyst til at indgå i og bidrage til et godt fagligt fællesskab.
Mere information og ansøgning
Hvis du vil vide mere, så kan du kontakte Teamleder for Kreditor, Løn og Personalejura Kristine Bilde Hansen 30345080 eller Teamleder for Digitalisering Kristian Mohr 21129309.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest søndag den 15. juni 2025. Vi afholder samtaler onsdag den 18. juni 2025 med ansættelse den 1. august eller hurtigst muligt derefter. Der er tale om en fastansættelse som udgangspunkt på 37 timer. Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst og aftaler om lokal løndannelse.
Arbejdssted er Middelfart Rådhus, Nytorv 9, 5500 Middelfart. En attraktiv arbejdsplads som Danmarks mest bæredygtige, offentlige arbejdsplads. Der er gode parkeringsmuligheder og forbindelser til motorvejen og offentlige transportmidler.
Bliv en del af vores engagerede team og vær med til at gøre en forskel!
Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads med et sundt arbejdsmiljø, god ledelse og mange muligheder for udvikling. Med afsæt i vores livsfasepolitik vil vi gøre vores for at imødekomme dine ønsker og behov. Vi er en kommune, hvor der ikke er langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk
Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på www.opdagmiddelfart.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Middelfart Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Økonomiafdelingen, Nytorv, 5500 Middelfart
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7a5a74fd-b11c-4ef4-a91f-efb3b1e18fcc