BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Søger du en stilling med plads til fordybelse, stor indflydelse på din egen arbejdsdags tilrettelæggelse hvor operationer, teknik og internationalt samarbejde smelter sammen?
Så har du nu muligheden for at komme med på holdet ved Forsvarets Frekvenskontor.
Om os
Forsvarets frekvenskontor (FFK) i Fredericia, er et værnsfælles kontor bestående af seks medarbejdere: En chef, tre sagsbehandlere og to frekvensmanagers. I øjeblikket er vi tre fra Hæren og én fra Søværnet. Fordi vi støtter alle værn kunne vi virkeligt godt bruge en soldat fra flyvevåbnet til at supplere vores hold.
På kontoret har vi tre hovedopgaver: 1) Vi forvalter radiofrekvensspektret til militært brug i Danmark, Grønland og på Færøerne. 2) Vi rådgiver og støtter i forbindelse med anskaffelser hvor der er behov for at anvende frekvenser. 3) Vi varetager opgaven som National Radio Frequency Agency (NARFA) i relation til danske forsvars internationale frekvenssamarbejde.
I vores forvaltning af radiofrekvensspektret til militær brug i Danmark, støtter og samarbejder vi med alle værn, kommandoer og operative enheder, til og med bataljon, skib og eskadrille. Vi tildeler frekvenser og har daglig kontakt til frekvensbrugerne i Forsvaret. Vi vedligeholder en database, der beskriver den aktuelle anvendelse af frekvenser i Danmark, Grønland og på Færøerne. I denne funktion behandler vi også meldinger om forstyrrelser/interferens.
I vores rådgivnings- og støtteopgaver repræsenterer vi de militære frekvensbrugere. Vores rådgivning og støtte udspringer af vores viden om den operative anvendelse af frekvenser, de tekniske muligheder, begrænsninger og karakteristika ved forskellige militære (og visse civile) systemer. Samt vores viden om de lovmæssige og aftalemæssige forhold der gælder for anvendelse af frekvenser i Danmark og internationalt, reguleret via Radio Regulativerne (RR) udgivet af den Internationale Tele Union (ITU).
I vores varetagelse af opgaven som NARFA Danmark er vi ansvarlige for kontakt til de militære frekvensforvaltninger i de lande og operationsområder hvor danske enheder har behov for at anvende frekvenser. Tilsvarende er vi ansvarlige for, efter anmodning, at tildele frekvenser til udenlandske enheders aktiviteter i Danmark, Grønland og på Færøerne. Som NARFA Danmark samarbejder vi med frekvensforvaltningerne i NATO-strukturen, i vores nabolande og de lande hvor danske styrker har aktiviteter.
Desuden samarbejder vi med den civile frekvensforvaltning i Danmark ”Kontoret for trådløs infrastruktur” som ligger under Styrelsen for Dataforsyning og Infrastruktur (SDFI). Vi samarbejder med Støjtjenesten, Trafikstyrelsen og danske ambassader i de lande danske enheder opererer i.
På kontoret har vi et stærkt sammenhold og en uformel tone centreret om et niche-speciale med et stort internationalt samarbejde. Vi er en del af et europæisk-transatlantisk nørdet fagligt fællesskab, hvor vores kendskab til det elektromagnetiske spektrums anvendelse, vores kendskab til de anvendte civile og militære systemer samt deres operationsvilkår, medvirker til at skabe fundamentet for de operative enheders virke på tværs af nationaliteter og landegrænser.
For at sikre grundighed og minimere fejl tildeler vi de fleste opgaver en primær sagsbehandler og en kontrollant – derfor vil alle opleve at være enten kontrollant eller at blive kontrolleret i deres arbejde på kryds og tværs af kontoret. Vi sætter tid af til at fordybe os i sagsområderne fordi det udgør grundlaget for vores faglighed og virke.
Om stillingen
Som frekvensmanager arbejder du primært med forvaltning og tildeling af frekvenser i Danmark. Du koordinerer med udenlandske enheder der har aktiviteter i Danmark og støtter danske enheder der har behov for frekvenser i udlandet. Afhængig af din interesse og kompetencer vil du blive tildelt flere opgaver og ansvarsområder.
Arbejdet omfatter direkte kontakt og samarbejde med de signalansvarlige personer fra Forsvarets enheder. Du behandler anmodninger om frekvenser og rådgiver i den forbindelse om begrænsninger og muligheder. Du støtter enhedernes opgørelse af frekvensbehov i forbindelse med internationale missioner samt øvelser og andre aktiviteter i ind- og udland. Du modtager, registrerer og medvirker til at løse indberetninger om interferens – herunder bl.a. ved at besøge enhedernes aktiviteter og foretage målinger med spektrum analyser.
Arbejdspladsen er på Ryes Kaserne i Fredericia. Du kommer til at dele kontor med fire andre kollegaer og vil således kontinuerligt have mulighed for vejledning og oplæring. Dine primære arbejdsredskaber er telefon og computer da de fleste opgaver løses bag skrivebordet eller ved deltagelse i møder i ind- og udland. Stillingen kræver færdigheder i anvendelsen af mail, regneark og tekstbehandling.
Når du er klar, bidrager du til uddannelsen af signal- og kommunikations-specialister i de tre værn, idet du i samarbejde øvrige fra Frekvenskontoret underviser i frekvensmanagement og om Frekvenskontorets arbejde som et led i diverse signalkurser, og efter behov ved forskellige enheder og myndigheder. Du er således med til at uddanne dine egne fremtidige ”frekvens-kunder”.
I stillingen vil du vil kontinuerligt skulle arbejde med at tilegne dig viden og færdigheder inden for specialet frekvensmanagement og den militære anvendelse af radiofrekvensspektret. Du vil skulle gennemføre en række NATO-kurser der sætter dig i stand til at virke i stillingen. I den forbindelse er stillingen et springbræt til fremtidige sagsbehandlerstillinger ved Frekvenskontoret og/eller stillinger inden for frekvensforvaltningsområdet i nationale, multinationale eller NATO-hovedkvarterer.
Om dig
Du er oversergent eller erfaren sergent med en teknisk/operativ baggrund fra ét af de tre værn. Det er en fordel at du har et bredt kendskab til anvendelse af frekvenser og kommunikationssystemer og har erfaring med anvendelse af Forsvarets radio-, radar- eller ECM-systemer.
Du er initiativrig, grundig og videbegærlig da du vil skulle arbejde selvstændigt og opnå ekspertviden inden for dine sagsområder. Du kan kommunikere mundtligt og skriftligt med nationale og internationale militære og civile samarbejdspartnere på både dansk og engelsk
Du kan planlægge, koordinere og prioritere de opgaver, der lander på dit bord, således at fastlagte aftaler og terminer overholdes. Du har tillid til dine egne evner og kan samarbejde med alle på tværs af grader og tilhørsforhold om opgaveløsningerne
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en oversergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.
Stillingen kan besættes af en sergent med et godt udviklingspotentiale og som vurderes klar til udnævnelse eller klar til udnævnelse indenfor en kortere årrække.
I så fald vil der blive taget stilling til udnævnelse i forbindelse med ansættelsen eller der vil blive udarbejdet en udviklingskontrakt der er målrettet gennemgang af den nødvendige kompetenceudvikling og/eller uddannelse, med henblik på efterfølgende udnævnelse. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau.
Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested vil være i Fredericia.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefen for Forsvarets Frekvenskontor major Anders Bandholm på telefon 21 28 52 42 eller på mail FSR-3B-100A@MIL.DK.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Anders Malik Larsen ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på tlf. 72 81 91 57 eller mail FPS-AML@MIL.DK.
Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Ansøgningsfrist er den 20. august 2023 og samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.
Stillingen er til besættelse snarest muligt.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FØRINGSSTØTTEREGIMENTET
Regimentet er en værnsfælles myndighed underlagt Hærkommandoen. Regimentet og dets enheder leverer føringsstøtte efter anmodning. Føringsstøtte dækker over hovedkvarters- (HQ) og Communication and Information Systems (CIS). Føringsstøtteregimentet leverer operativ føringsstøtte til Hæren, Flyvevåbnet, Søværnet, Specialoperationskommandoen og Arktisk Kommando i både nationale, internationale og multinationale operationer.
Derudover indgår Deployable Communication and Information Systems Module (DCM) i 1st NATO Signal Battalion og løser CIS-opgaver under NATO indsættelser.
En række af regimentets enheder indgår i beredskab og leverer situationsbestemt støtte til det nationale beredskab. Derudover gennemfører regimentet Hærens Basisuddannelse og Hærens Reaktionsstyrkeuddannelse samt fungerer som kompetencecenter for fjernundervisning i Hæren.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Middelfart Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ryes kaserne, Treldevej 110, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184708&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5882755