Business Controller med flair for tal og regnskab søges til spændende opgaver hos Gældsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af, at opgaverne er mangeartede, komplekse og foranderlige, og er du en team-player? Så er du måske vores nye kollega i Gældsstyrelsens økonomikontor.

Vi søger en Business controller med flair for tal og regnskab, der får hands-on med økonomistyring og regnskabsrapportering. Du bliver en del af et stærkt økonomi-team, som arbejder tæt sammen om at levere en robust styring og rapportering, så ledelsens beslutningsprocesser er baseret på solide data og analyser.

Gældsstyrelsen er en del af Skatteforvaltningen og har ansvaret for at inddrive gæld til det offentlige. Det er en opgave, der har stor samfundsmæssig betydning. Vi søger en ny kollega, som skal bidrage til at løse opgaver indenfor økonomi og regnskab. Opgaverne løser vi i fællesskab, hvorfor det er vigtigt, at du har gode samarbejdsevner.

Du sikrer leverancer af høj kvalitet
Du får en central rolle i at bidrage til kontorets kerneopgaver. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. dække følgende:

• Budgetstyring og udarbejdelse af bevillingssager til Skatteministeriets departement

• Udarbejdelse af styrelsens årsbudget og månedlig budgetopfølgning

• Løbende analyser af økonomien med henblik på at sikre en transparent og effektiv ressourceanvendelse

• Bidrage til kvartalsregnskab, årsregnskab og årsrapportering til Skatteministeriets departement

• Bidrage til tilrettelæggelse af interne kontroller og risikostyring forbindelse med regnskabsaflæggelsen.

Du får en bred kontakt- og samarbejdsflade med Gældsstyrelsens ledelse samt specialiserede faglige eksperter inden for både Gældsstyrelsen, andre styrelser i Skatteforvaltningen samt Departementet.

Du har flair for tal, formidling og processer
Du har en relevant uddannelse, som fx cand.merc, cand.merc.aud eller du har oparbejdet relevante faglige kompetencer gennem tidligere ansættelser. Vi leder efter en kollega, der har passion for tal, og interesse for at arbejde i en politisk organisation. Erfaring er vigtig, men vi tror også på, at viljen til at lære og udvikle sig er afgørende. Det er væsentligt for os, at du:

• Har solid forståelse for regnskabsprincipper og -procedurer

• Har erfaring med at arbejde med økonomistyring

• Har den grundighed, der er nødvendig for at sikre leverancer af høj kvalitet

• Har gode samarbejdsevner, med en konstruktiv tone og tilgang

• Er faglig ambitiøs

• Er fleksibel i forhold til korte deadlines og skiftende agendaer og er åben over for at lære nyt

• Formulerer dig på dansk i et enkelt og præcist sprog.

Vi lægger stor vægt på, at du matcher DNA’et i Gældsstyrelsen. Det betyder, at du skal være foregangsperson for en kultur, der er båret af ordentlighed og ansvarlighed. Vi arbejder i teams, og du skal have lyst til at arbejde i et miljø, hvor vi løfter i flok og hjælper hinanden – både i egne teams og på tværs af organisationen.

Kontor for Økonomi og regnskab– din nye arbejdsplads
Du bliver en del af kontoret Økonomi og regnskab, som er en del af Stabsenheden i Gældsstyrelsen. Vi har til huse i Middelfart, hvor Gældsstyrelsen har sit administrative hovedsæde. Stabsenheden varetager en bred portefølje af opgaver udover økonomi, herunder blandt andet HR og jura. Du vil referere til kontorchefen for Økonomi og regnskab. Økonomiteamet består af 6 medarbejdere.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Passer profilen på dig, så send os din motiverede ansøgning med CV og eksamensbevis inkl. karakteroversigt via linket ”Søg stillingen”. Ansøgningsfristen er den 14. august 2024 kl. 23.59.

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte kontorchef Peter Strunge på telefon 72 37 11 34.

Vi forventer at afholde 1. samtaler tirsdag den 20. august.

Tiltrædelse vil være pr. 1. oktober 2024 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende AC-overenskomst, HK-overenskomst eller DTS-overenskomst. Ansættelsen sker på baggrund af relevant uddannelsesmæssig baggrund og er betinget af, at du har en tilfredsstillende straffeattest.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest samt foretaget tjek for så vidt angår restancer til det offentlige.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads vil være Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6078833

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet