Bliv ressourcecoach og styrk trivsel og arbejdsmiljø i Social- og Sundhedsforvaltningen

dato

https://player.skyfish.com?v=https://video.skyfish.com/5cfbb6fc-5163-4555-9387-751f15935238/AppleHLS1/stream-3364-65949518.m3u8&media=65949518

Vil du gøre en forskel for trivsel, nærvær og arbejdsglæde?
Har du en evne til at få det bedste frem i medarbejdere og aktivere ressourcerne i teamsamarbejde. Trives du i at skabe rum for refleksion og frembringe nye perspektiver for medarbejderne ift. kerneopgaven? Så er du måske vores nye ressourcecoach, som skal være med til at styrke trivsel og arbejdsmiljøet for vores medarbejdere og ledere i Social- og Sundhedsforvaltningen.

Hvad indebærer rollen som ressourcecoach?
Som ressourcecoach er du en nøglespiller i at skabe et sundt arbejdsmiljø med fokus på nærvær og forebygge sygefravær. Din hverdag vil være tæt på medarbejderne og lederne i hele vores forvaltning – uanset om det er på vores bosteder, på vores plejehjem, i hjemmeplejen eller et andet sted. Her skal du hjælpe med at:

  • Støtte og motivere medarbejdere og elever både individuelt og i gruppesammenhænge
  • Tilrettelægge og gennemføre samtaleforløb med medarbejdere
  • Tilbyde en bred værktøjskasse, der meget gerne inkluderer gruppesupervision – men vi ser gerne, at værktøjskassen også inkluderer coaching, konfliktmægling og undervisning
  • Løse konkrete udfordringer og styrke fællesskabet på arbejdspladsen
  • Facilitere refleksion og svære samtaler med empati og respekt – både individuelt og i grupper

Hvem søger vi?
Vi leder efter dig, der:
  • Er supervisor, psykoterapeut, psykolog eller har en anden relevant uddannelse.
  • Har viden om og lyst til at arbejde med høje følelsesmæssige krav i det borgerrettede arbejde, psykologisk tryghed, forebyggelse af omsorgstræthed, følelsesregulering, kommunikation mv.
  • Har erfaring med supervision – og gerne erfaring med coaching, konfliktmægling, debriefing, defusing mv.
  • Har et naturligt talent for at skabe relationer og tillid, og som er nysgerrig på mennesker og deres arbejdskontekst
  • Har erfaring fra ældre-, sundheds- eller socialområdet og forstår de daglige udfordringer på området
  • Er selvstændig, struktureret og ved, hvornår der er behov for at inddrage andre
  • Er omstillingsparat og kan navigere i en hverdag med både ukendte og akutte opgaver som kendte og planlagte opgaver.

Vi tilbyder:
Som ressourcecoach bliver du en del af en organisation, der prioriterer trivsel og udvikling:
  • Grundig onboarding, så du lærer vores arbejdspladser og organisation godt at kende.
  • Et stærkt kollegialt fællesskab og engagerede kollegaer.
  • Stor frihed til at tilrettelægge din arbejdsdag i tæt samspil med din kollega og tæt ledelsesmæssig sparring.
  • Muligheder for faglig og personlig udvikling gennem hele dit arbejdsliv.

Praktiske detaljer
Stillingen er en toårig projektstilling pr. 01. oktober 2025 med mulighed for forlængelse og er forankret i Kvalitet & Sammenhæng. Du bliver tæt kollega med vores nuværende ressourcecoach og kommer til at referere til Chef for uddannelse og kompetenceudvikling Rikke Rytter Bjørn.
Arbejdstiden ligger primært på hverdage i dagtimerne, men med fleksibilitet.
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV og relevante bilag senest søndag d. 10. august 2025 via vores rekrutteringssystem.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler: 1 samtale: mandag d. 18. august og 2 samtale: mandag d. 25 august med en personprofiltest mellem de to samtaler.

Har du spørgsmål, kan du kontakte chef for uddannelse og kompetenceudvikling, Rikke Rytter Bjørn på rikke.rytterbjorn@middelfart.dk eller ressourcecoach Anne Lykke Lorentzen på anne.lykkelorentzen@middelfart.dk
De kan træffes på følgende tidspunkter:
Anne Lykke Lorentzen: uge 29 og 30
Rikke Rytter Bjørn: fra mandag i uge 31

Mød din kommende kollega her: https://share.skyfish.com/sh/g95rj7bh/3f650569/2057394/66320896

Vi glæder os til at modtage din ansøgning og til at byde dig velkommen til et meningsfuldt job, hvor du gør en forskel for både medarbejdere og borgere!

Bliv en del af vores engagerede team og vær med til at gøre en forskel!
Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads med et sundt arbejdsmiljø, god ledelse og mange muligheder for udvikling. Med afsæt i vores livsfasepolitik vil vi gøre vores for at imødekomme dine ønsker og behov. Vi er en kommune, hvor der ikke er langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk

Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på www.opdagmiddelfart.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Senior og Velfærd, Skovgade, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d58f7f0c-1f6e-4296-90d9-56cee7460152

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet