BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med udviklingen af Gældsstyrelsens digitale selvbetjeningsløsninger? Vil du være med til at hjælpe borgere og virksomheder med at forstå og betale deres gæld til det offentlige? Er du god til at samarbejde, drive processer og tilegne dig ny viden inden for et komplekst område? Så er det måske dig, vi har brug for i en stilling med fokus på digital og brugervenlig kommunikation i Gældsstyrelsen.
Du får stor indflydelse på vores digitale løsninger
Du bliver brugernes ambassadør og skal omsætte komplekse regler til indhold og vejledning, som brugerne kan forstå og handle ud fra. Du får et job, hvor du bliver en ledende aktør i udviklingen af betydningsfulde it-projekter i tæt samarbejde med vores digitale projektleder. I skal sammen tænke brugernes behov og de digitale muligheder ind i forretningens mål.
Du får en vigtig rolle som analytiker og rådgiver, når du i tæt samarbejde med andre kontorer og kollegaer fra andre fagområder skal finde den bedste digitale løsning til borgere og virksomheder. Du får en todelt rolle som ansvarlig for udtræk og anvendelse af data til optimering af digitale kanaler og som koordinator for nye løsninger på selvbetjeningsområdet.
Dine opgaver
Vi har brug for din hjælp til at styrke vores digitale kommunikation og optimere den gode brugerrejse i tæt samarbejde og samspil med kollegerne.
Dine opgaver bliver bl.a. at:
- Indsamle data om brugernes adfærd på vores digitale kanaler (fx hjemmeside, chatbot, breve)
- Vedligeholde dashboards i Adobe Analytics og lave løbende afrapportering til optimeringsformål
- Drive udviklingen af nye selvbetjeningsløsninger
- Kortlægge brugerrejser på tværs af kanaler og platforme, som kan omsættes til konkrete indsatser og anbefalinger
- Gennemføre brugertest af nye løsninger på tværs af kanaler, så forståelighed og tilgængelighed øges
- Samarbejde om at formidle fagligt komplekse budskaber præcist og handlingsorienteret i relation til brugernes behov
Du har flere års erfaring med digital kommunikation og optimering af brugerrejser. Der er ikke en entydig uddannelsesprofil til stillingen. Vi forestiller os dog, at du har en relevant videregående uddannelse – det kan være med fokus på digital kommunikation eller med fokus på adfærdsdesign og brugerrejser.
Derudover forestiller vi os, at:
- Du kan hjælpe med at udvikle selvbetjeningsløsninger, blandt andet på baggrund af brugerdata og indblik i udfordringer for Gældsstyrelsen.
- Du har interesse for anvendelsen af kunstig intelligens – fx digitale sprogmodeller.
- Du har styr på den basale it-terminologi, gerne med erfaring i at lede eller koordinere it-projekter
- Du kan formidle statistisk materiale og omsætte denne indsigt til optimering af hjemmeside, breve og andre kanaler.
- Du kan skrive i et klart sprog, som gør komplekst indhold forståeligt for brugerne.
- Du kan tænke innovativt og kreativt, der hvor nye løsninger opstår på baggrund af behov.
- Du vil deltage i større og mindre kommunikationsprojekter på tværs af Gældsstyrelsen.
- Du vil på sigt kunne udfylde rollen som digital projektleder.
Stillingen er placeret i kontoret Ekstern kommunikation i fagområdet Borger- og virksomhedskontakt. Kontoret består af syv medarbejdere og en kontorchef og arbejder blandt andet med breve, hjemmesider, digitale løsninger, kommunikationsrådgivning, webtilgængelighed og kommunikationsplanlægning. Vi er i gang med at styrke teamet til flere vigtige opgaver i den kommende tid og opgraderer med denne stilling yderligere på analyse og selvbetjeningsområdet.
Vi har en uformel omgangstone på kontoret og prioriterer at spise frokost sammen. Samtidigt er vi ambitiøse og vil gerne se, at der kommer resultater ud af at gå på arbejde. Det betyder, at vi sparrer om opgaverne og finder løsninger i fællesskab.
Vi tilbyder dig et job med stor medbestemmelse over, hvordan opgaverne skal løses. Din arbejdsdag vil være præget af en stor kontaktflade, hvor du kommer til at samarbejde med skatteeksperter, jurister, telefonagenter, it-specialister og eksterne partnere. Du bliver også en del af et stærkt kommunikationsfagligt miljø, hvor du samarbejder og sparrer med kontoret for ekstern kommunikation omkring breve til borgere og virksomheder, sociale medier, hjemmesider og selvbetjeningsløsninger og kan spare med vores digitale projektleder.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 17. maj 2024 kl.12.00. Spørgsmål besvares gerne af fg. kontorchef Regitze Tilma på telefon 72 37 91 03. For mere tekniske spørgsmål kan du sende en mail til projektleder/specialkonsulent Jesper Schwartz på: jesper.schwartz@gaeldst.dk
Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 21 og evt. 2. samtaler i uge 22. Der kan indgå en logik- og personanalyse samt en faglig case i forbindelse med samtalen. Tiltrædelse forventes senest den 1. august 2024 eller efter nærmere aftale.
Du vil skulle opgive mindst to referencer, ligesom der forud for ansættelsen vil blive indhentet straffeattest og foretaget restancetjek for så vidt, angår restancer til det offentlige.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted er Teglgårdsparken 103, 5500 Middelfart.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Middelfart Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 103, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6035299