HR-specialist med fokus på trivsel og arbejdsprocesser i Middelfart

dato

Er du velbevandret i arbejdet med at skabe gode rammer i en organisation? Har du erfaring med at understøtte og gennemføre HR-processer, og kan holde tungen lige i munden, når der skal vendes ord om svære emner? Du er måske ikke en traditionel data-haj, men måske har du en række bløde IT-kompetencer, som især kommer til gavn, når der trækkes data fra systemerne og det omsættes til relevant ledelsesinformation.

Du har sandsynligvis ret godt styr på arbejdsmiljølovgivningen og du er sikkert optaget af at der i organisationen er fokus på trivsel og på at skabe gode rammer, der fremmer god trivsel. Du er holdspiller, og har motivationen til hele tiden at stræbe efter at udvikle organisationen således der er de mest optimale konditioner for at have og fastholde en attraktiv arbejdsplads.

Bred HR-profil
Vi søger en ny medarbejder til HR-kontoret i Middelfart, som kan indgå i et stærkt set-up med arme ud i hele organisationen. HR-kontoret består pt. af 11 alsidige medarbejdere med forskellige profiler indenfor HR. Kontorets hovedformål er at understøtte styrelsen i at tiltrække, udvikle og fastholde den høje faglighed, der er nødvendig for at sikre det faglige niveau i styrelsens opgaveløsning. Derudover understøtter vi lederne i deres ledelsesgerning.

Du kommer til at arbejde med:

  • At levere relevant ledelsesinformation til Gældsstyrelsens direktion
  • At deltage i diverse projekter, der vedrører arbejdsmiljø og trivsel
  • At understøtte arbejdet med evalueringer i Gældsstyrelsen, så der er fokus på den lærende og udviklende tilgang til arbejdet udarbejde praksisnær vejledning, der understøtter specifikke målgruppers behov
  • At sikre administrativ understøttelse af funktioner/opgaver både internt i HR og i forbindelse med HRs opgaver ud i resten af Gældsstyrelsen.
  • At udvikle og vedligeholde Gældsstyrelsens trivselsredskab
Din baggrund
Der er flere veje ind i jobbet. Du kan have en uddannelsesmæssig baggrund inden for HR eller du kan have opnået erfaring igennem dit arbejde, som matcher vores opgaver. Du trives i en blanding mellem koordinerings- og udviklingsopgaver, og vi ser frem til at få en ny kollega, som vil byde ind med kompetencer og viden indenfor især administrativ styring af HR-processer.

De vigtigste krav til dig er, at:

  • du er god til at spotte og omsætte idéer og behov til konkrete projekter og administrative processer, og du bidrager til, at vi når i mål med tingene
  • du er god til at bevare overblikket, har situationsfornemmelse, er struktureret, og kan koordinere og stå i spidsen for større opgaver med mange interessenter i en omskiftelig hverdag.
  • du er en god skriftlig kommunikator
  • du har mod på at arbejde med administration og analyse, og kan levere data i forskellige formater
Derudover vægter det højt, at du er:

  • nysgerrig, idérig og nyskabende i din tilgang til opgaverne.
  • åben og imødekommende.
  • løsningsorienteret, og at det falder dig naturligt at række ud i organisationen og indgå i tæt samarbejde med kolleger og samarbejdspartnere.
HR-kontoret – din nye arbejdsplads
Du vil indgå i et fagligt stærkt arbejdsfællesskab med gode specialiserede kollegaer fra kontoret for HR. Vi er 11 HR-kollegaer med forskellige styrker og baggrunde, der primært arbejder med HR udviklingsopgaver indenfor bl.a. kompetenceudvikling, onboarding, teamudvikling, HR ledersparring, performanceledelse,

ledelsesudvikling, employer branding og sekretariat for SU og arbejdsmiljøorganisationen. Kontoret er placeret i Staben for Gældsstyrelsen og du vil komme til at referere til kontorchefen for HR.

Staben tæller 5 centrale styringskontorer med hver deres kontorchef, og kontorerne varetager en bred portefølje af opgaver, der udover HR inkluderer Økonomi, Jura, og Interne kontroller og revisioner.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer senest 10. maj 2025 via linket nedenfor ”Søg stillingen”. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Thomas Nielsen på telefon 7237 5066.

Stillingen er et vikariat, der i første omgang er 6 måneder.

Forventet tiltrædelse er snarest muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Forud for ansættelse i Gældsstyrelsen foretages altid restancetjek for så vidt angår gæld til det offentlige, der er sendt til inddrivelse hos Gældsstyrelsen. Derudover indhentes referencer og straffeattest. Som en del af rekrutteringsprocessen kan der også indgå en personligheds- og en logisk analyse.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/0d23512a-fd6f-4a6b-a423-1a89611bfe7b

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet