Generalist med flair for relationsskabelse, IT og jura til Fordringshaverkontoret

Profilbillede
dato

Kunne du tænkte dig at være en del af en kultur, der er båret af ansvarlighed, professionalisme og et stærkt kollegialt sammenhold? Er du helhedsorienteret, relationsskabende og motiveres du af at få ting til at ske – så er det måske dig, vi har brug for til at udvikle og løse forandringshaveopgaven i Gældsstyrelsen.

Gældsstyrelsen har ansvaret for at inddrive gæld til det offentlige. Det er en opgave, der har stor betydning for samfundet. Fordringshaverne er Gældsstyrelsens kunder, og de offentlige kreditorer, for hvem vi inddriver fordringer.

En bred rolle i tæt samarbejde med resten af kontoret
Du vil få en vigtig funktion i forhold til at agere i forvaltningsetiske dilemmaer samtidigt med, at du har lysten og evnerne til at dykke ned i processuelle, juridiske og IT-tekniske problemstillinger. Du får en bred kontakt- og samarbejdsflade i og uden for Gældsstyrelsen, og det er derfor afgørende, at du kan samarbejde og skabe gode relationer. Den gode dialog er omdrejningspunktet for opgaven. Du har mod på at opbygge tværfaglige relationer i forretningen, og tilegne dig viden til opbygning af forretningsforståelse og videreformidling blandt interne og eksterne samarbejdspartnere.

Skal vi sætte lidt flere ord på opgaven, så er her de gennemgående opgaver, der vil fylde mest for dig:

  • Samarbejde og dialog med fordringshaver
  • Drive og udarbejdelse af processer
  • Understøtte tekniske udfordringer i forbindelse med kontraktstyring
  • Indgå i arbejdet omkring besvarelse af bestillinger
  • Udarbejde og fremlæggelse af præsentationer både internt og eksternt
Der er stort fokus på Gældsstyrelsen og inddrivelsesområdet er kendetegnet ved en høj grad af kompleksitet. Det er derfor vigtigt at du evner at gå struktureret og omhyggeligt til dine arbejdsopgaver. Ligesom det er en fordel hvis du har erfaring med projekt- og processtyringsværktøjer.

Om dig
Vi forestiller os at du har en relevant videregående uddannelse, for eksempel cand.merc.(jur.), cand.scient.pol., eller anden relevant uddannelse med fokus på forretningsprocesser, kunderelationer, IT og jura.

Det er en klar fordel, hvis du har forståelse for styrings- og beslutningsprocesser i politiske offentlige organisationer.

For at få succes og trives i stillingen lægger vi vægt på, at du:

  • Er proaktiv og løsningsorienteret
  • Evner at have et kunde-mindset i opgaveløsningen og har nemt ved at præsentere oplæg i større forsamlinger
  • Har juridisk grundforståelse og kan forstå koblingen mellem jura og IT-systemer
  • Du er stærk i din mundtlige og skriftlige kommunikation, og evner at formidle juridisk og teknisk tungt stof på en let forståelig måde
  • Tager ansvar og får noget fra hånden uden at gå på kompromis med kvaliteten i arbejdet
  • Trives i en organisation, hvor forandringer er konstante
  • Er omstillingsparat i forhold til korte deadlines og skiftende agendaer
Du passer godt ind på holdet, hvis du matcher DNA’et i Gældsstyrelsen. Det betyder, at du skal være foregangsperson for en kultur, der er båret af ordentlighed og ansvarlighed. Vi arbejder i teams, og du skal have lyst til at arbejde i et miljø, hvor vi løfter i flok og hjælper hinanden – både i egne teams og på tværs af organisationen.

Fordringshaverkontoret – din nye arbejdsplads
Du bliver del af Fordringshaverkontoret, der har ansvaret for alt fra dialog med kunderne, justering af juridiske aftaler samt monitorering af gældsmassen. Fordringshaverkontoret er præget af en stærk teamkultur og et godt kollegaskab, hvor du får gode muligheder for at udvikle dine kvalifikationer. Fordringshaverkontoret er en del af fagområdet Dataforbedring og kvalitet i Gældsstyrelsen, som har ansvaret for at eksekvere den strategiske plan for oprydning af uafklarede gældsposter. Fagområdets ansvarsområder spænder bredt over bl.a. strategisk og taktisk styring af forskellige inddrivelsesindsatser, prioritering af behov for it-udvikling, kvalitetssikring, ministerbetjening, revisionsansvar samt proces- og driftsstyringsansvar. Vi arbejder med flere forskellige inddrivelsesindsatser, der alle er i tråd med den strategiske plan, herunder bl.a. en fokuseret og effektiv manuel og systemteknisk oprydningsindsats samt en effektivisering af den løbende gældspleje.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Finder du stillingen interessant, ser vi frem til at modtage din ansøgning sammen med CV, eksamenspapirer og evt. yderligere materiale senest torsdag den 23. maj 2024.

Ønsker du at vide mere om stillingen eller processen, er du velkommen til at kontakte Kontorchef Annemarie Holt på nummeret 41 62 38 96 eller chefkonsulent Lis Maibritt Lægsgaard Hede på nummeret 72 37 26 73.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 22 og uge 23 med henblik på ansættelse pr. 1. august 2024 eller efter nærmere aftale.

Der kan indgå en logik- og personanalyse samt case i forbindelse med ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer samt foretaget restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Teglgårdsparken 103, 5500 Middelfart.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 103, Teglgårdsparken, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6036143

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet